PUBLICITAT

Més gent a Carlemany ha de ser per sentit comú beneficiós

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Molt significativa va ser la roda de premsa al Comú d'Escaldes-Engordany amb representats de les dues formacions polítiques representades a la corporació local. El projecte de convertir Carlemany en una avinguda comercials amb lletres majúscules –això és sense cotxes que entelin l'escenari– s'ha trobat amb una ferma oposició per part d'un grup de veïns i comerciants agrupats a l'Associació de Veïns de l'avinguda Carlemany que es consideren agreujats, diuen, per l'actitud que manté l'equip comunal en l'afer. Crèiem que ja no es podrà al·legar falta d'informació. Si fins ara els dirigents del comú havien pecat per modèstia sense insistir en els seus arguments, hi ha convocada una reunió de poble oberta a tothom on es podran tractar tots els aspectes que afecten el projecte.

Però si faltava alguna cosa més, la roda de premsa d'ahir va ser més que un acte purament informatiu adreçat als mitjans de comunicació. La compareixença conjunta del cònsol menor, Marc Calvet, i de la socialdemòcrata Cèlia Vendrell il·lustra de forma clara el consens que aglutina el projecte de tallar al trànsit rodat l'avinguda. No es pot demanar més d'una corporació que emana de la voluntat del poble a les urnes i que ahir va deixar clara la unanimitat pel que fa a aquest projecte. Però és que a més es van afegir dades interessants, com que un estudi preveu un augment del 30% de la freqüentació de pas de gent per la zona, tot i que la xifra no es pot extrapolar a nivell de vendes dels comerços. En altres estudis previs com ara els de la Cambra de Comerç, dels anys 91 i 98, o el d'Andorra Turisme, es posen de manifest els efectes beneficiosos del tancament pel comerç i el turisme. És clar, ningú pot assegurar un increment de les vendes, però una major freqüentació no por comportar perjudicis.



Per a m�s informaci� consulti l'edici� en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT