PUBLICITAT

Línies de bus amb sentit comú i com un servei beneficiós

EDITORIAL

Hi ha diferents línies de transport públic, que a Andorra passa especialment pels trajectes en autobús. Una connecta diferents indrets i té una demanda de passatgers raonable, i l'altre és molt deficitària però cobreix nuclis urbans que, sense aquest servei, quedarien aïllats per a algunes persones que no disposen de transport privat. En els darrers temps han proliferat moltes línies de bus comunals, algues de la quals tenen una infrautilització i que han portat als nous mandataris comunals a plantejar-se la renovació del contracte. No sempre s'ha de treure conclusions amb criteris de rendibilitat, perquè hi ha altres funcions, com les socials, que no són quantificables dins d'aquest concepte.

En tot cas, el que sí que sembla sensat es què les diferents administracions implicades posin sobre la taula les diverses rutes que funcionen diàriament i es faci una anàlisi per tal que es pugui procedir a un reordenament per optimitzar els tractes i, conseqüentment, un estalvi dels diners que s'hi destinen que són els diners de tots els ciutadans.

Aquesta és una de les accions que els cònsols van decidir ahir en la reunió a Sant Julià de Lòria. Que quedi clar, però, que potenciar el transport públic va en detriment del vehicle privat, i per tant hi ha una sèrie d'elements que s'han de valorar perquè beneficien al col·lectiu. Hi ha serveis i línies nacionals, comunals, escolars o de transport a pistes, que fa que en alguns casos se solapin serveis, perquè es torna a caure en la duplicitat que tant afecta a la gestió comunal. Aquesta reflexió s'haurà de fer sota la convicció que sense cap mena de subvenció el transport públic en alguns casos seria inviable, i que, com dèiem, els beneficis que implica ve més enllà del nombre de viatgers, com és menys contaminació, optimització de la xarxa viària, menys consum de combustible,...



Per a més informació consulti l'edició en paper.



 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT