PUBLICITAT

Deixebles de la transparència i de la igualtat d'oportunitats?

EDITORIAL

Darrerament, les coses no van bé a les files socialdemocràtes. A la crisi de successió que, de moment, s'ha saldat amb la dimissió del president del partit, Víctor Naudi, s'hi afegeix ara la dimissió del secretari d'organització i conseller d'Andorra la Vella, Marc Cornella, en veure's esquitxat per un tèrbol afer. Les notícies no podien ser dolentes només per a un bàndol, calia que també ho fossin per a l'altre, i ara passa que són dolentes per a tots. Sens dubte, Cornella era una de les joves promeses del partit, i també un dels afiliats que donava suport a la renovació de la cúpula, que tard o d'hora, liderarà Pere López; un noi que ha demostrat tenir molta més alçada política que física i que pot ser un contrincant temible per als demòcrates, que en les últimes eleccions van apostar per un líder popular que ho està deixant de ser.

López, que sabrà envoltar-se d'un equip dinàmic, pot ser el revulsiu en transparència i saber estar que tant necessita la ciutadania. Una ciutadania que, cada dia que passa, retira una mica més de crèdit a la classe política. Capitalitzar-ne la confiança és la dura tasca que espera els polítics durant els propers dos anys. Una tasca que les files socialdemòcrates haurien d'abordar des de la renovació, perquè ja se sap que segones parts, mai van ser bones. Només cal aturar-se un moment i repassar la història més propera. A Andorra, els visionaris no han estat mai compresos. Reconeixent la vàlua d'unes persones que han dedicat la seva vida a la política i sobretot, a defensar Andorra prop de les institucions i organismes internacionals –s'ho mereixes o no–, ara toca que els joves agafin el relleu. A ser possible aquells que han tingut i tenen com a referents uns pocs mestres de la política andorrana, no la de la tradició mal entesa, ni de l'obscurantisme, sinó la de la transparència i de la igualtat d'oportunitats per a tots.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT