PUBLICITAT

Inversions que costen molt de veure i de materialitzar

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Ahir la iniciativa Actua, la mateixa que portarà inversors a Andorra per crear noves empreses i nous llocs de treball, va anunciar un conveni de col·laboració entre Andorra Telecom i Cisco Systems per afavorir la implementació de serveis i aplicacions per internet, en el marc del clúster de desenvolupament de noves tecnologies. Però, l'arribada de Cisco Systems no es traduirà, de moment, ni en la creació de cap empresa ni de cap lloc de treball. De fet, en aquest clúster només una empresa, Indra, va manifestar interès per establir una petita seu a Andorra, mentre que Alcatel, l'altre gran grup que es va interessar pel Principat, només va oferir producte, una aplicació per a mòbils destinada al comerç. ¿On és doncs la inversió promesa? Com a mínim costa de veure, tot i que de les tres propostes presentades per Actua en el clúster de les noves tecnologies, la de Cisco Systems sembla la més interessant. Si més no, es tracta d'una inversió en coneixement que a la llarga pot representar un estalvi important per al país, sobretot si es vol convertir en un smart country. I és que transformar Andorra en un país intel·ligent requereix mitjans i recursos que també són inversió sonant i comptant. Per això, l'aliança amb Cisco Systems, que té la intenció d'utilitzar Andorra com a banc de proves per a noves línies de negoci, és tan interessant. Mentre la multinacional i l'operador de telefonia nacional compartiran aplicacions i serveis per dissenyar models rendibles, Andorra es beneficiarà d'intangibles com ara el programari desenvolupat per un dels bucs insígnia de Silicon Valley sense haver de desembossar ni un sol dòlar. L'intercanvi és doncs interessant per al país, encara que de moment ni les empreses ni els treballadors tinguin clar si els serveis anunciats es concretaran en noves oportunitats, a més de fer estalviar temps i diners als ciutadans.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT