PUBLICITAT

¿Totes les màfies del món tenen alguna connexió a Andorra?

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Ahir va saltar la notícia que la Guàrdia Civil ha desmantellat una banda mafiosa a Lloret de Mar, localitat de la comarca de la Selva (Girona), que dirigida des de Rússia, es dedicava a blanquejar els diners que obtenia en aquest país, producte d'activitats il·lícites. Mentre l'agència Efe anomenava Andorra com a possible bugaderia, una altra emissor de notícies no menys seriós, l'Agència Catalana de Notícies (ACN), ni mencionava el Principat. Es fa difícil saber en aquest estadi de la investigació –que va començar el 2011 però que és molt possible que encara no hagi acabat–, si els mafiosos russos amb residència a Lloret, on finançaven clubs esportius entre altres empreses legals, tenien algun contacte a Andorra, ja sigui financer o altre per despistar les autoritats europees sobre l'origen dels diners, tal com explicaven ahir la Guàrdia Civil, la Fiscalia Anticorrupció i l'Audiència Nacional. I és que els diners passaven per paradisos fiscals des d'on es transferien a Espanya per integrar el teixit societari i empresarial legal. Sigui com sigui, i a manca de no poder saber amb certesa si el nom d'Andorra es relaciona gratuitament amb el cas, o si per al contrari, les autoritats judicials espanyoles l'hi esmenten, fa mal al cor la sensació de que per poc que es parli de màfies, blanqueig de diner o paradisos fiscals, s'hi barregi per defecte el nom d'Andorra. Potser seria bo que d'una vegada per totes, es podessin contrastar de seguida aquestes informacions –obviant el fet que seria preferible que no fossin certes–, sempre és millor la veritat que una mitja mentida. Mentrestant, la sensació de moltes persones que estimen aquest país és que se'l pren per una mena de conillet d'índies. Com diu l'estudi de la CEA, Andorra té futur, els temps de la pirateria ja són lluny, Andorra és un país seriós amb gent seriosa. ¿Quantes vegades caldrà insistir-hi?



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT