PUBLICITAT

EDITORIALDe les bosses de plàstic al mal hàbit dels grans fabricants

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Al consumidor li costarà un pessic més car la compra en els supermercats. Andorra ha seguit el model implantat en altres països i des de dimecres passat les típiques bosses de plàstic per endur la compra costen entre dos i cinc cèntims. És un preu simbòlic, s'entén, destinat a conscienciar al ciutadà a fer servir bosses de més d'un ús i la mesura s'ha posat en marxa sota el pretext encomiable de respecte al medi ambient, ja que el plàstic és un producte molt nociu pel medi ambient i triga molt en destruir-se.

Hi ha diferents tipus de plàstics. Aquests materials, en ser reciclats, permeten fabricar diferents productes. L'opinió pública en general no s'ha sentit molesta per la mesura de cobrar les bosses de plàstic, però una part opina que és amb el reciclatge on s'ha d'insistir i que aquest hauria de fer anul·lar el cobrament, per simbòlic que sigui.

En realitat, si algú fa una ullada als productes que s'ofereixen en qualsevol botiga o gran supermercat, tots es venen envasats en plàstics o en llauna, i les llars s'acumulen una gran quantitat de deixalles amb aquests materials amb més quantitat i voluptuositat molt més gran que la simple bossa de plàstic.

Els comerços disposen d'un termini que acaba el 19 de gener per jubilar les bosses de plàstic i oferir bosses de material que es pugui reciclar. En realitat, s'ha trobat a notar un major esforç divulgatiu per part del Govern a l'hora d'informar al ciutadà d'aquest canvi.

Com dèiem, no es tracta purament del preu simbòlic que ha d'abonar el consumidor, sinó de l'opinió generalitzada de que haurien de ser els grans fabricants els que haurien de fer l'esforç de desistir d'usar plàstic i llaunes en els productes que arriben finalment a la cadena de comercializació. I sense oblidar que el reciclatge al contenidor groc està en augment constant.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT