PUBLICITAT

Evitar la doble imposició exigirà cada vegada més sacrificis

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Ahir, a petició del ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, els afilicats de la Confederació Empresarial Andorrana van mantenir un debat obert amb el mateix ministre i el ministre d'Interior, Xavier Espot. L'objectiu de la trobada era recollir el feedback dels empresaris sobre l'obertura econòmica però també sobre les qüestions que els preocupen en el desenvolupament quotidià de l'activitat. Entre els temes plantejats no hi van faltar els convenis per evitar la doble imposició tan necessaris perquè l'obertura sigui reciproca i que els empresaris andorrans puguin exportar serveis sense ser fortament gravats com és el cas, ara per ara. Alcobé va explicar que els impostos que cal satisfer a l'exportació de serveis a Espanya i França es mouen en una forquilla del 35% al 40% al veí del sud, i són del 33% al veí del nord. Per passar pàgina de tot això, caldria signar els fantàstics convenis de no doble imposició, cosa que Alcobé va reconèixer que no és gens fàcil, entre altres motius perquè les condicions per fer-ho evolucionen constantment i no precisament de manera més permissiva, sinó tot al contrari, cada vegada més, la comunitat internacional posa el llistó de les exigències més alt. Així, el ministre va recordar que fa 15 anys per signar un acord de no doble imposició ni tan sols es parlava d'intercanvi d'informació fiscal. Fa cinc anys això ja era obligatori i només fa un any que, a més a més, s'exigeix la implementació d'impostos directes i més concretament de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). De fet, les exigències canvien a tal ritme, que l'OCDE ja està treballant perquè l'intercanvi d'informació fiscal, no estigui supeditat a una demanda, sinó que sigui automàtic. Una petició que el ministre considera que és difícil d'aconseguir a curt i mitjà termini. Però, per si de cas, val més que no ens tornem a adormir.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT