PUBLICITAT

Per a un turisme d'alt poder adquisitiu

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La iniciativa privada torna a avançar-se a la pública, si més, no en entusiasme i intenció. L'empresària Steinbrecht-Aleix, fundadora de l'empresa Comunica.ad, vol oferir un producte de luxe al turisme rus d'alt poder adquisitiu, aprofitant una de les plataformes que en principi, anaven incloses en la campanya d'hivern projectada per Andorra Turisme, que tant ha agradat a tothom. Es tracta d'un dels dominis internet (i link del portal) de la campanya destinada al turista rus: www.cometoandorra.ru, que Steinbrecht-Aleix va comprar en adonar-se que Andorra Turisme encara no ho havia fet. Mal per mal, més val que estigui a mans d'una empresària andorrana. Sobretot perquè Steinbrecht-Aleix pretén a través d'aquesta web, atraure el turisme rus amb l'excel·lència de l'oferta après-ski d'Andorra, que considera la millor del món.

A més, segons explica no vol competir amb ningú sinó proposar un producte complementari que tot sigui dit, bona falta fa a tot el sector turístic, des de l'hoteleria fins al comerç, passant per restauradors entre d'altres. I és que si aquests dies han vist passar molta gent, la percepció de comerços i restaurants és encara a dues velocitats.

Mentre uns es feliciten per les vendes, altres expliquen que molts dels turistes que han passat el pont a Andorra, han esquiat i poca cosa més. D'aquí que la proposta de la fundadora de Comunica.ad sigui tan engrescadora. Fer venir russos en jets privats fins a l'areoport de la Seu d'Urgell i després –¿perquè no?– en limusina fins a un hotel de luxe al Principat, és una idea que fa somiar, tot i que també ens podem preguntar on són els establiments de luxe que els acolliran. D'hotels i de comerços de luxe, no és que no en tinguem –alguna cosa queda–, però han anat cedint espai a les guerres de preus i a la venda fàcil. En el sector hoteler les ofertes han anat acompanyades d'una reducció dràstica dels serveis exigibles als establiments de quatre i cinc estrelles. I en el sector comercial les promocions, les rebaixes, el dos per u, tot allò que ara hotelers, operadors i comerciants critiquen perquè dóna una pobra imatge d'Andorra, és el que ha foragitat el luxe però en contrapartida, també l'ha fet subsistir. Steinbrecht-Aleix té raó el turista rus ha salvat les últimes temporades i això també ho diuen els comerciants que ho fan saber una i altra vegada, per més que el turisme rus que coneixem arriba en vols xàrter.

¿Què passaria doncs, si a partir d'ara arribés en jets privats? Potser que a banda d'esperar fer més calaix, també caldria que tothom es posés les piles per proposar alguna cosa més exquisida. Potser caldria tornar apostar fort per al servei personalitzat, tornar el llustre als quatre i cinc estrelles, i proposar uns aparadors més especialitzats amb productes que també fessin somiar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT