PUBLICITAT

Turisme i la dura competència

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La importància que té el turisme per a l'economia andorrana és innegable. No tenim més que assenyalar les estadístiques oficials d'ingressos i despesa per turisme. Per a l'èxit en el mercat del turisme internacional qualsevol destinació ha d'assegurar que el seu atractiu global, i la totalitat de les experiències que ofereixen als visitants, han d'igualar o superar la de molts destins alternatius que s'obren als visitants potencials. El desenvolupament d'un model de competitivitat de destinació i un conjunt associat de indicadors permetrà la identificació de les forces i debilitats relatives de les diferents destinacions turístiques, i poden ser utilitzats per la indústria i els governs per incrementar els números, la despesa i els impactes econòmics del turisme.

La competitivitat d'una destinació està lligada a la seva capacitat per oferir béns i serveis en millors condicions que altres en aspectes relacionats amb l'experiència turística, considerats importants pels turistes. L'estimació mostra com és el factor allotjament i els seus serveis on els turistes consideren més important en el moment d'elecció de la destinació turística, com també l'entorn , el preu i els serveis externs.

D'altra banda, i gràcies a una enquesta, se sap que els espanyols els estan donant molta importància a la possibilitat de fer vacances en destinacions pròximes al seu domicili, serà per això que s'interessen per Balears, Canàries i algunes ciutats de França i Andorra.

La Federació Internacional de l'Automòbil (FIA), que representa més de 100 milions de consumidors de tot el món, ha realitzat la seva primera enquesta a nivell mundial (iTest), per conèixer els factors que han incidit en els turistes en l'elecció de la destinació de les seves vacances.

L'enquesta posa de manifest com la globalització també s'està produint en el sector dels viatges. La majoria de turistes enquestats afirmen que han prioritzat la seguretat, el clima, la qualitat de l'allotjament i l'existència de paratges de bellesa natural, en l'elecció del seu destí de vacances.

Quatre pistes d'Andorra es posicionen entre les vint destinacions més barates per practicar l'esquí aquest hivern a Europa, segons Tripadvisor.es. Soldeu, amb un total de 211,16 € (141,21 € una nit d'hotel, 16,45 € el lloguer d'equip, 44 € el forfet diari, 7,50 € en menjar i 2 € una cervesa) se situa en l'11a posició.

No tot és el preu, sinó la qualitat del servei. Andorra Turisme ha optat per canviar aquest any d'agència publicitària per millorar la creativitat de la campanya d'hivern i internacionalitzar la comunicació d'Andorra, segons ha explicat el ministre de Turisme, Francesc Camp. Amb la neu com a element de promoció principal però reforçant la resta d'activitats que ofereix el país, la nova campanya apel·la a les emocions perquè cada visitant creï una història que comença en blanc.

La competència en aquest sector és així de dura, i aquest cop Andorra Turisme s'ha imposat previsions més realistes però sota la lògica idea que s'han de continuar fent campanyes. Sinó els resultats serien segurament diferents: pitjors de a tothom. I que es miri cap a França: un encert.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT