PUBLICITAT

Un doble sentit de sentit comú

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La Taula de Mobilitat va validar ahir els projectes de reordenació del trànsit a les avingudes Carlemany i Meritxell. Uns projectes que afecten, de retruc, la circulació als carrers i les avingudes circumdants: per fer de vianants el tram de l'avinguda de Carlemany que va des del carrer de la Unió/carrer del Valira fins a l'avinguda de les Escoles, és necessari que el carrer del Valira sigui de dos sentits fins a la rotonda de la Dama de Gel. Una modificació que és de sentit comú perquè , ara mateix, qui vol accedir a la Massana o Ordino des de la rotonda del Kilòmetre O va igualment al túnel del Pont Pla. Això sí, fent el tomb a Illa Carlemany. És a dir, fer de dos sentits aquell carrer no hauria de suposar ni més ni menys col·lapse en l'accés al Pont Pla.

Un altre tema és qui pujarà fins a la boca est del túnel de les Dos Valires venint d'Escaldes, Andorra la Vella o Sant Julià de Lòria, tenint la possibilitat de trencar cap a les Valls del Nord des del Kilòmetre O. En qualsevol cas, la racionalització i diversificació del trànsit passa per oferir opcions que siguin coherents als conductors, no pas per posar traves, com pot ser obligar-los a circular per un petit tram de l'avinguda Carlemany.

També s'han manifestat reticències davant la possibilitat que els vehicles corrin més si no han de desviar-se per accedir al Pont Pla, venint de la carretera de l'Obac. Aquest risc es minimitza actualment amb els semàfors que hi ha a banda i banda, a l'encreuament amb les avingudes Meritxell i Carlemany.

Estem convençuts que els beneficis de vianantitzar una part de l'avinguda Carlemany seran molt superiors als perjudicis que això pugui ocasionar. Entenem que alguns sectors –hotelers i comerciants, principalment– puguin mostrar-se reticents. Però si observem el que ha passat en altres grans centres comercials de tot el món, es pot comprovar que els resultats de la vianantització –o la pacificació del trànsit– són sempre favorables a la promoció comercial, i els indrets on s'han implementat zones per a vianants esdevenen pols d'atracció de nous visitants.

Podríem citar molts exemples. El cas del Portal de l'Àngel a Barcelona, per la seva proximitat, és un dels més significatius. Alguns sectors minoritaris van mostrar el seu rebuig en el moment de les decisions, es van buscar solucions parcials als petits problemes que es plantejaven i el resultat final és definitiu. Cap comerciant està avui dia en contra d'una de les realitats més dinàmiques de la vida comercial de la Ciutat Comtal i aquell eix s'ha convertit en un dels focus més importants de la seva activitat. El mateix podríem dir d'altres llocs en diferents ciutats del món. El consumidor agraeix una via dedicada a ell, sobretot en uns moments en què sembla que els vianants, per deambular per les ciutats, hagin d'acabar com els gats, caminant per les teulades.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT