PUBLICITAT

Hi havia una vegada un circ...

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

Ja es veia a venir: el Cirque du Soleil donarà per omplir pàgines d'opinió tant a la premsa escrita com als mitjans digitals, a cara descoberta o a resguard de la impunitat que atorguen les identitats falses a la xarxa. Fa temps que comerciants i hotelers reclamen algun sarau per potenciar el turisme de fora de temporada, alguna cosa més potent que les rues que s'organitzen periòdicament en el marc de la campanya Alguna cosa es mou a Andorra.

Tan impactant és el nom de la companyia com el cost de l'acord: de 2,2 a 2,5 milions d'euros que el Govern invertirà en l'espectacle, a través d'Andorra Turisme.

Es tracta, efectivament, d'una iniciativa sense precedents per potenciar el turisme d'estiu: un muntatge que el Cirque du Soleil farà «a mida» d'Andorra i que es representarà en un escenari a l'aire lliure, encara per determinar, el juliol del 2013. En la presentació del projecte davant dels mitjans de comunicació, coincidint amb la roda de premsa posterior a la reunió setmanal del Consell de Ministres, el titular de la cartera de Turisme, Francesc Camp, no va dubtar a qualificar-lo d'«esdeveniment especial», cridat a erigir-se en «pol d'atracció de visitants» a l'estiu, quan l'oferta de lleure al nostre país està «excessivament atomitzada» .

D'entrada, i a falta de conèixer-ne més detalls, tant els hotelers com els comerciants s'han mostrat encantats amb la idea que el Cirque du Soleil prepari un espectacle específic per a Andorra. Un espectacle gratuït per als espectadors que s'estiguin de peu dret i amb «preus populars» per als que prefereixin un seient.

Tenint en compte les xifres que avalen la companyia –per exemple, els 75.000 espectadors que van congregar les dues funcions a l'aire lliure de Puglia, el 2009 a la ciutat italiana de Lecce–, un possible risc és morir d'èxit. Dit d'una altra manera, que el país se'ns col·lapsi de fans del Cirque du Soleil, una companyia que ha contribuït a revaloritzar el circ i situar-lo de ple entre les arts escèniques.

Altres veus són més crítiques. El conseller socialdemòcrata David Rios alerta que 2,5 milions d'euros representen «un cost excessiu» en un context com l'actual, d'austeritat i retallades generalitzades. A banda que, al seu parer, el que caldria promocionar són els atractius propis del país, en comptes d'anar-ne a buscar a fora –en aquest sentit, val a recordar que el ministre Camp va assegurar que un dels objectius que es persegueixen és associar la «marca Andorra» al Cirque du Soleil –¿com l'espectacle de Caldea creat per Comediants?

En fi, la polèmica està servida, i això que el Cirque du Soleil encara no ha vingut a inspeccionar les possibilitats sobre el terreny. Seguirem atents als esdeveniments.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT