PUBLICITAT

Els primers fruits de l'obertura econòmica

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. Els articles exposen postures personals.

La majoria dels mortals no en sabem res, de biomecànica i predicció del comportament humà –predicció sobretot en l'àmbit esportiu, però no només. Almenys això és el que diuen els responsables d'Idea, l'empresa tecnològica que ha decidit tancar el centre d'investigació que té a Barcelona i obrir les seves oficines a la Massana, al costat de la Universitat Oberta de La Salle. En qualsevol cas, per a Andorra és una bona notícia.

També ho és, en particular, per al Govern, que d'aquesta manera pot demostrar, amb un exemple palpable, que l'obertura econòmica no és una quimera, alimentada amb la voluntat de mantenir una mínima confiança en la població. Les reformes legals –llei d'inversió estrangera– i el treball iniciat per Monitor Group, i continuat per l'ADI, estan donant els seus primers fruits,i ho hem de celebrar.

De l'anunciada implantació d'Idea al Principat, encara en podem fer una altra lectura positiva: els atractius del país són molts i diversos. En aquest cas, l'empresa que desenvolupa software per a la millora del rendiment esportiu ha valorat el pes de la pràctica esportiva al nostre territori, arribant a la conclusió que Andorra, amb tots els seus esportistes, clubs i federacions, els serà un bon banc de proves.

Bones notícies com l'anunci de la implementació d'Idea al nostre país no amaguen, és clar, altres dades menys positives, com el recent balanç de la campanya d'estiu, que evidenciava que el sector turístic travessa per moments francament dolents. Ja ho vam dir aleshores, quan el ministre Francesc Camp va fer públiques les xifres d'aquella campanya: la inversió estrangera gràcies a l'obertura econòmica ha de permetre diversificar i atreure noves empreses que creïn nous llocs de treball, però en cap moment s'ha de descuidar un turisme que continuarà sent el pilar bàsic de l'economia nacional.

Hotelers i comerciants han tornat a qüestionar la idoneïtat de les campanyes promogudes des d'Andorra Turisme, tenint en compte que el retorn, almenys fins al moment, no arriba a complir les expectatives que s'hi dipositen.

Però hem d'insistir, com ho hem fet altres vegades, que en el context actual, de crisi profunda no només al nostre país, sinó al nostre entorn, es fa difícil valorar l'èxit o el fracàs de les campanyes de promoció que es duen a terme: no podem pretendre –i menys amb la que està caient a Espanya– que una campanya publicitària es tradueixi, de manera automàtica, en un augment de turistes, pernoctacions i vendes. El que ens hauríem de preguntar és què passaria si no es fessin aquestes campanyes: la davallada de visitants, ¿seria igual o pitjor?

Promoció, innovació, diversificació... Tot plegat sota paràmetres de qualitat. Vet aquí algunes de les claus de la recuperació, del turisme i del conjunt de l'economia.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT