PUBLICITAT

L'impacte mediàtic de la visita

  • MÉS ENLLÀ DELS AFERS POLÍTICS, ANDORRA HA ESTAT A TOT EL MÓN
EDITORIAL

La inversió en promoció turística és ineludible. Ni les administracions públiques ni el sector privat estan en condicions de tancar l'aixeta a la despesa publicitària, aquella que no serveix només per captar nous visitants, sinó per mantenir Andor- ra en el mapa dels destins turístics més atractius. No hi ha uns resultats tangibles ni quantificables, però la presència de publicitats a les grans capitals, els espots televisius i la propaganda a la premsa i, com no pot ser d'altra manera, la presència activa en les principals cites internacionals, són exigències obligades perquè el turisme continuï sent la principal font d'ingressos del país.

Anàlisi a part mereixen les estratègies a seguir. És evident que no totes les accions tenen la mateixa repercussió, i que en un moment de crisi econòmica, amb davallada de recursos per invertir, i amb un descens generalitzat arreu de les arribades de visitants, és transcendental encertar- la amb la inversió promocional. De moment, els responsables de turisme del Govern tenen clar l'aposta per aconseguir que el Tour recali de nou a Andorra. Es tracta d'un esdeveniment esportiu amb un gran impacte i una difusió enorme, i si bé el preu a pagar per l'arribada del pilot és elevat, també és molt important el retorn en beneficis, directes i indirectes, que suposa aquest espectacle de la bicicleta. Els mateixos hotelers s'han alineat amb els desitjos de l'Executiu, defensant que el Tour --que va venir l'any passat-- representa un revulsiu important per a un mes, el juliol, emmarcat dins de la temporada baixa. Des del Govern s'insisteix que l'aposta andorrana es basa en un actiu molt ferm, com és el parc hoteler, i les muntanyes, que afegeixen atractiu a l'etapa. El que sí que deixen clars els moviments de l'actual Govern és que el que no es vol és que passi una dècada fins que el Tour torni al país: del 1997 al 2009 van passar 12 anys, fins que va tornar.

Dins d'aquests esdeveniments que suposen un impuls turístic per al país, n'hi ha un que no ha estat voluntari. La visita del copríncep francès, Nicolas Sarkozy, més enllà de la importància clau pel que fa a les relacions institucionals i als afers polítics que interessen les dues parts, ha comportat paral.lelament un ressò internacional de gran impacte mediàtic. Els mateixos comerciants, que van haver de baixar persianes durant tres hores, han minimitzat aquest fet davant la certesa de que aquesta visita tan curta ha estat també una gran promoció, fent que el nom d'Andorra arribi a tot el món, i ocupant planes de diaris i espais de televisions.

Tampoc no es podran quantificar els beneficis d'aquesta visita, però Andorra estava present, divendres, arreu del món.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT