PUBLICITAT

Mesures en favor de la seguretat viària

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Són 19, els conductors que la Policia ha detingut durant la darrera campanya de controls d'alcoholèmia, realitzada en quatre fases entre el 17 de febrer i el 19 d'agost. D'aquests, 7 van ser detectats en els controls preventius realitzats durant aquest període, mentre que els altres 12 van ser detinguts per cometre infraccions o estar implicats en accidents.

L'experiència ens demostra que amb campanyes de sensibilització no n'hi ha prou. No ens enganyem: a ningú no li agrada que el multin, però malauradament, si no som capaços de saber per nosaltres mateixos quins són els límits, els altres ens ho hauran de recordar. Al cap i a la fi, és una qüestió de convivència.

El que ens podríem qüestionar és si l'anunci de les campanyes contribueix o no a prevenir el consum d'alcohol per part de les conductors.

Una mesura en favor de la seguretat viària que sembla que sí que ha tingut efectes positius i palpables és la instal·lació del radar de ram entre el túnel del Pont Pla i el túnel de Sant Antoni de la Massana. I és que tothom o pràcticament tothom a Andorra sap on són els radars fixos. Per això, és relativament freqüent veure com els cotxes, quan s'acosten a un d'aquests radars, redueixen sensiblement la velocitat, per recuperar-la de seguida que han superat el perill de ser enxampats i multats: si no s'ha disparat cap flaix, és el moment de trepitjar de nou l'accelerador.

Els radars de tram, en canvi, són capaços de detectar els conductors que fins ara s'escapolien de les multes frenant bruscament –amb els perills que comporta la mateixa frenada.

D'altra banda, el Govern anunciava dimecres l'adjudicació de les obres per millorar la seguretat a la CG-3, entre els túnels de la Pedrera i de Sant Antoni. Aquesta zona presenta un nivell de perillositat alt, havent tingut lloc els darrers anys diverses caigudes de blocs que han afectat la circulació i, fins i tot, alguns vehicles. El tram que es protegirà és de 207 metres de longitud i es preveu instal·lar nou trams de barreres dinàmiques d'entre 4 i 8 metres d'alçada. Està prevista també l'estabilització directa amb malla de cable d'acer de quatre zones del vessant amb una superfície total de 740 m2.

Reprimir les imprudències i promoure la millora de la xarxa de carreteres són mesures efectives en favor de la seguretat viària, accions que han de contribuir a reduir la sinistralitat a les vies del Principat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT