PUBLICITAT

Mirant cap al turisme nipó

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

Ho hem dit en reiterades ocasions i ho tornem a repetir. Andorra no pot resignar-se únicament amb turistes de proximitat i, sense renunciar a aquest visitant fidel, ha de tenir mires més enllà i furgar en altres mercats llunyans on gratar un plus de visitants interessats en aquest país petit.

El tòpic diu que al turisme japonès no li interessen més que Gaudí i la Sagrada Família. A Espanya són els turistes xinesos els que més gasten. Segons un informe, el turista de la Xina es va gastar una mitjana de 807,05 euros a Espanya l'any passat. El segueixen en el rànquing, els turistes japonesos, amb una mitjana de 586,47 euros,els nord-americans (472,07 euros), els russos (448,21 euros), els brasilers (348 , 79 euros), i els marroquins (324,21 euros)

L'OMT preveu que el turisme internacional creixerà entre un 3% i un 4% per al conjunt d'aquest any. Si bé el ritme de creixement s'està alentint lleugerament, el nombre de visitants internacionals que pernocten segueix avançant fermament cap la fita dels mil milions d'arribades previst per aquest any.

La fortalesa mantinguda pel turisme adquireix particular importància en el context de l'actual incertesa econòmica, i reforça la necessitat d'incrementar el compromís polític i el suport al sector. «La capacitat del turisme d'impulsar el creixement i de crear ocupació ha d'anar acompanyada de polítiques públiques que li donin suport amb fermesa», subratlla el Secretari General de l'OMT, Taleb Rifai. Per primera vegada, el turisme ha estat assenyalat pel G-20 com un dels sectors que poden esperonar la recuperació econòmica mundial.

I és en aquest punt on Andorra ha de creure en el seu potencial perquè el turisme sigui un dels pilars que ajudin a la recuperació, sent ben conscients que la situació dels nostres països veïns ens posen en una conjuntura de fragilitat perquè les campanyes de promoció es consumin amb l'èxit esperat.

S'han parlat molt del turisme rus i també del xinès com dels perfils que desitgen comerciants i hotelers. Fins ara els japonesos es limiten a excursions de curta durada (un o dos dies) emmarcades dins de la seva estada més llarga a Catalunya, especialment a Barcelona. Andorra no deixa de ser un lloc de pas més dins del seu llarg desplaçament, com pot ser la Costa Brava.

S'ha d'anar trencant aquest estereotip, una tasca gens fàcil però que requereix de tossudesa i alhora paciència per introduir-se en un mercat que està donant signes que demostra que el Principat pot ser per als nipons un destí desitjable. Les dades més recents ho corroboren, i encara que sigui amb timidesa, denoten un increment del visitant japonès i en general asiàtic. És una via encara per explotar i que no es pot deixar de banda perquè està en auge.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT