PUBLICITAT

Alcobé dóna la cara pel Roc del Patapou

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

El ministre de Territori, Jordi Alcobé, va tenir ahir un gest valent en donar la cara per un projecte en el qual ell creu fermament, malgrat tota l'oposició que s'ha generat a l'entorn de la decisió d'ubicar un heliport al Roc el Patapou, una zona qualificada de risc, i que ha topat amb la negativa del Comú d'Andorra la Vella, d'una plataforma ciutadana i de la resta de partits polítics, començant per l'oposició socialdemòcrata.

I és positiu que davant de tanta oposició el ministre faci saber els arguments que defensa per a aquest heliport, que arribi el missatge a la gent i que el ciutadà valori totes les argumentacions.

El ministres es va desplaçar ahir, acompanyat dels mitjans del comunicació, al Roc del Patapou per defensar amb contundència la ubicació.

Ningú pot posar en dubte que un heliport a Andorra només pot comportar beneficis, encara que no és una infraestructura prioritària. En aquest cas serà finançat per un privat i l'Executiu no haurà d'aportar un euro, però el que es qüestiona és la ubicació, com qui diu al costat d'una tartera.

Alcobé va defensar les bondats del Patapou, fins al punt de mostrar-se d'acord amb que passi una avaluació de l'OACI perquè aquest organisme internacional i independent doni la seva opinió. Sembla una bona opció, perquè serviria per dissipar dubtes o bé per qüestionar l'ubicació sense contaminació interna.

-El ministre d'Economia i Territori, va defensar la ubicació del Roc del Patapou per al futur heliport nacional. En una visita amb els mitjans de comunicació, i acompanyat pels tècnics del Govern, el ministre va explicar que els riscos naturals de la zona del Roc del Patapou són inferiors als de la zona de la Comella. D'una banda, els tècnics han assenyalat que els blocs rocosos de la zona són de volums inferiors a la zona de la Comella, i que a més, l'heliport estaria situat en un espai que està catalogat amb la mateixa perillositat que els edificis que hi ha més avall. D'altra banda, Alcobé va recordat que la proposta de la Comella que va fer anys enrere una empresa privada preveia situar l'heliport sobre un edifici de set plantes, i que això sempre és més perillós que fer-ho sobre una zona com el Roc del Patapou amb protecció natural.

És clar que hi ha dues postures enfrontades i que difícilment es por aspirar a una entesa. El projecte va començar malament quan es va afirmar que es comptava amb el vist-i-plau del Comú d'Andorra la Vella, unes afirmacions que van ser desmentides al cap de poques hores. Potser que l'OACI tingui l'última paraula.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT