PUBLICITAT

Els aventatges dels cotxes elèctrics

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Els agents de circulació comunals d'Andorra la Vella provaran durant tres dies o una setmana una motocicleta elèctrica que la marca Peugeot facilita per determinar si en properes renovacions del parc mòbil es pot adquirir aquest tipus de vehicles. El conseller de Medi Ambient, Jordi Cabanes, considera que hi haurà un estalvi molt clar i és que mentre les motocicletes normals tenen una despesa de 8 a 10 euros cada 100 quilòmetres, amb les elèctriques només costa 19 cèntims la mateixa distància. De moment, ha manifestat, «les sensacions són bones». El seu preu és de 2.900 euros i es pot carregar amb un endoll convencional.

Així, durant aquests dies els agents de circulació la podran provar per veure si s'adapta a les necessitats del Comú, ja que «no és el mateix que la porti un agent de 50 quilos que un altre més corpulent», ha matisat el conseller.

A Andorra i en la majoria de països no hi ha cultura del cotxe elèctric. En el nostre país s'han instal·lat els endolls abans que els vehicles elèctrics comencin a circular. En canvi, ningú dubta que el futur passa per aquí i ja són diverses les marques que comercialitzen al públic en general els seus models sense gasolina. De fet, la dependència del petroli i el fet que aquest sigui un combustible que s'acabarà esgotant ens porta ineludiblement a un futur amb vehicles elèctrics, que de ben segur hauran millorat molt la seva autonomia i el seu funcionament.

Per exemple, a Barcelona L'empresa ifRenting posarà en marxa divendres un servei de lloguer de vehicles elèctrics a Barcelona, ??una iniciativa desenvolupada en col·laboració amb l'Ajuntament i amb Endesa per la qual oferiran una flota de 18 cotxes per desplaçar-se per la capital catalana.

El regidor de Mobilitat del consistori, Eduard Freixedes, ha assegurat que a Barcelona li interessen iniciatives d'aquest tipus en l'àmbit de la mobilitat: «Quan la gent puja a un cotxe elèctric s'adona que això no és una cosa del futur sinó d'aquest, i que els cotxes d'explosió que fem servir són francament primitius», afegeix.

Mentre el ciutadà no s'acostumi a aquests vehicles són les institucions les més interessades en fer números i calcular l'estalvi, a banda de la millora que suposa per al medi ambient. Els vehicle institucionals acostumen a fer recorreguts per dins de la ciutat i en aquest cas l'oferta d'una mobilitat elèctrica s'adapta perfectament.

El preu és en l'actualitat el que més preocupa als conductors, però com sempre passa la seva fabricació cada cop més massiva farà abaratir els costos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT