PUBLICITAT

L'heliport de la discòrdia

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Les principals incògnites en relació a l'heliport s'han aclarit. L'encarregat de convertir el projecte en realitat serà la Unió Temporal d'Empreses Heliand S.A-Cathelicopters, que espera que estigui enllestit i funcionant en un termini aproximat d'un any. Amb una inversió de sis milions d'euros en una terminal que se situarà al Roc del Patapou de la capital i una segona despesa de 10,4 milions per comprar l'aparell.

Es faran uns quatre vols diaris regulars a Barcelona i dos a Tolosa. I en un futur a la Seu, quan l'aeròdrom de la població catalana estigui preparat pel tràfic públic. L'heliport andorrà funcionarà com un servei regular de connexió per aire, amb terminal i els serveis habituals en aquestes instal·lacions.

El preu per viatjar ja s'ha fixat, tot i que no s'han començat les obres. Un total de 190 euros per trajecte des de Barcelona i 220 des de Tolosa. El temps que durarà el vol serà de 30 minuts per a la capital catalana i de 35 per a la ciutat francesa.

S'instal·larà una terminal on els viatgers facturaran el seu equipatge després d'accedir en cotxe, i connectaran amb la pista d'aterratge i enlairament mitjançant un funicular.

Fins aquí la descripció d'un projecte que neix amb fortes discrepàncies i amb moltes incongruències. D'una banda no s'acaba d'entendre que el mateix dia que el portaveu del Govern, Jordi Cinca, anunciés que havia parlat amb el Comú d'Andorra la Vella, la cònsol de la capital va anunciar la seva més ferma oposició a la ubicació de l'heliport en aquesta zona. L'endemà, va ser el ministre de Territori, Jordi Alcobé, qui va considerar que la corporació comunal està actuant amb «demagògia».

És a dir, del que es desprèn de les postures tant diferencies s'entén que no hi han hagut contactes o qui, si han existit, han acabat sense acord o el Govern ha actuat de forma unilateral.

Tot apunta que el conflicte acabarà, una vegada més, a la Batllia. A banda de les diferències per la ubicació, també hi ha dubtes sobre la viabilitat del projecte i si hi ha mercat suficient per fer funcionar uns vols regulars entre dos ciutats que no estan gaire lluny per carretera. Però aquest és un assumpte de l'empresa privada que hi creu en la iniciativa i que haurà fet els seus càlculs corresponents.

El que és una pena és que a Andorra sembla que està abonada a les discrepàncies. Hi ha dubtes sobre la contaminació acústica i el Comú va presentar en el passat recurs als tribunals contra aquest projecte, un recurs que va acabar al Constitucional i que va donar la raó a la corporació. Com sempre seran els tribunals els que decidiran.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT