PUBLICITAT

Fires mullades, calaixos eixuts

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

El temps no ha afavorit l'afluència de visitants a les fires que s'han organitzat aquest cap de setmana. És ben cert. Però també ho és que estem travessant una crisi llarga i profunda, i que cal ser més imaginatius que mai per captar clients o, com a mínim, clients en potència. A Sant Julià de Lòria, on s'hi celebrava la Fira Oh!fertes, s'han adonat que la zona d'inflables i jocs habilitada al mateix Centre Esportiu ha tingut prou èxit –uns 250 infants l'han utilitzar durant el cap de setmana– i els comerciants han demanat al Comú que, de cara a futures edicions, s'organitzin activitats paral·leles a la fira comercial, com ara actuacions o activitats d'animació.

Que, de fet, no és tampoc la fórmula secreta de la Coca-Cola: durant tot el mes de maig, hem pogut veure batucades i altres espectacles de carrer organitzats en el marc de la campanya Alguna cosa es mou a Andorra. Es tracta de cridar l'atenció, d'atreure visitants a les fires oferint alguna cosa més que els estands convencionals.

D'altra banda, el Comú de Sant Julià anunciava que, de cara a la propera edició, la Fira Oh!Fertes s'avançarà al mes d'abril per no coincidir amb la Fira de l'Automòbil ni amb el Mercat Medieval de la Seu. És una opció, està clar. L'altra seria estudiar possibles sinergies entre les diferents fires i mercats que s'organitzen pels volts de les mateixes dates, per veure si és possible captar visitants d'un esdeveniment a un altre.

El context no és fàcil. Fa temps que sentim valoracions amb resultats per sota de les expectatives inicials, i és admirable que els organitzadors de fires i altres esdeveniments similars no caiguin en el pessimisme i no defalleixin en l'intent. La Fira de l'Automòbil, tot i tancar-se amb pitjors resultats dels que s'esperaven, també ha sabut captar l'interès dels visitants gràcies al sorteig d'un cotxe, i les 3.000 butlletes venudes –a 10 euros la butlleta– serviran per pagar el cotxe i sufragar les despeses de la fira. Si al final encara sobressin diners, la presidenta de l'AIVA, Maite Mas, va explicar que es donarien a una ONG: no es tracta de fer negoci amb les butlletes, però com a mínim s'aconsegueix que, amb la fira, no s'hi perdin diners.

Com dèiem unes línies més amunt, cal més imaginació que mai i els organitzadors en són més conscients que ningú. La pluja, a la primavera, és pràctiament inevitable. El que s'ha de combatre, amb sortejos, animacions, jocs infantils o inflables, és la sequera als calaixos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT