PUBLICITAT

L'hoteleria requerix una veu forta

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Encara es tracta d'un projecte embrionari, però podria haver-hi un cisma entre els empresaris hoteleres si finalment es fa realitat la iniciativa de constituir una associació al marge de la UHA, amb la que alguns hoteleres no combreguen per la seva forma d'actuar i perquè, manifesten, es massa afí a les polítiques de l'actual Govern.

Altres arguments són que s'estan afavorint tarifes de low cost i que una proporció important d'establiments no poden competir amb les grans cadenes internacionals perquè en alguns casos les ofertes no els hi permet cobrir els costos dels serveis. Sí podem afirmar, perquè ho coneixem de primera mà, que el Ministeri de Turisme no és partidari de rebentar preus, però malgrat això és cert que en temps de crisi el preu és una oferta temptadora per captar visitants i que la conjuntura no convida tampoc a incrementar tarifes.

Sabem també del sacrifici que està fent el sector, que manté una política de preus que és la mateixa de fa 12 anys, quan una habitació amb esmorzar i sopar costava 10.000 de les antigues pessetes, els 60 euros actuals que ofereixen molts establiments actualment.

A Andorra durant molts anys han funcionat dues associacions hoteleres paral·leles, i ha costat molts esforços una unificació que semblava el camí a seguir per simplificar en una sola veu la preocupació conjunta del sector.

Imaginem que dins de l'actual entitat hi ha moltes sensibilitats i forma de veure les coses, algunes postures més proclius a la forma d'actuar d'Andorra Turisme i altres veus més discordants, per la UHA representa a tothom, i això és una situació molt preuada i valuosa alhora de negociar i fer arribar les inquietuds del sector, de programar les promocions conjuntament, i de treballar de manera estructurada unint els esforços.

La creació d'una altra associació és legitima, només faltaria, però pensem que a banda de la desavinences internes hauria de ser l'actual UHA el fòrum on discutir una política de preus i el posicionament comú que s'ha d'adoptar pel que fa a les polítiques que afecten al turisme i, per tant, als hotels, que tenen un pes molt important dins de l'economia nacional.

Tornar a dividir el sector no servirà per solucionar els problemes existents. Seguiran igual, i si algú vol oferir preus per sota de cost ho podrà fer igual. Quant a la interlocució amb el Ministeri, poc fruit pot donar tenir dos interlocutors. A més, les polítiques, com els polítics, canvien, i el sector seguirà treballant independentment del color que governi. Per això caldrà rumiar amb molta serenitat aquest projecte.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT