PUBLICITAT

Sempre en moviment per al turisme

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Alguna cosa es mou a Andorra està donant colorit als carrers. Hi ha qui es queixa dels talls de circulació i de les retencions, però és només un petit sacrifici per donar vida als carrers més comercials i que el visitant trobi un valor afegit en forma d'oci. Es tracta de no concentrar-se només en un període, animar el maig, donar pas al ganxo de les rebaixes i treballar a l'estiu per competir amb el sol i platja i buscar un turisme de més llarga estada, que aquest és el repte actual d'Andorra Turisme.

A més, aquests dies té lloc la segona edició de les jornades gastronòmiques Andorra a Taula amb la participació de 27 restaurants. Aquesta acció, organitzada per la Unió Hotelera, està emmarcada dins la campanya promocional Alguna cosa es mou a Andorra, que s'allargarà fins al 31 de maig. En aquesta edició, la Unió Hotelera espera arribar als 4.000 menús.

La prova és que els comerciants estan satisfets de la campanya i que s'han adherit més 500 establiments. És la primera vegada que es fa una promoció d'aquesta magnitud amb la participació de tants establiments. El comerç andorrà està repartint aquest dies 204.000 euros en premis entre els compradors, turistes, visitants i residents que compren articles en qualsevol comerç adherit a la campanya per un valor igual o superior a 30 euros. Així, per cada 30 euros de compra el client rep una butlleta per participar en un sorteig diari de 6.000 euros. La iniciativa vol incrementar un 7% el nombre de turistes i un 2% el d'excursionistes per obtenir uns ingressos superiors als del 2011, xifrats en 2.242.414 euros.

És el que té la indústria del turisme, que no permet cap treva i que s'ha d'estar continuament treballant per captar l'interès del visitant.

El gran repte serà aquest estiu. Andorra Turisme es proposa augmentar l'estada del visitant, i el gran èxit ha estat que per primer cop es treballa de forma conjunta, tots a una, l'Administració, el comerç i l'hoteleria, de forma que no es malgastin esforços de forma separada. Aquest es podria assenyalar com el gran encert del treball que s'ha fet des d'Andorra Turisme. Ara, a l'estiu, es donarà de nou un gir i es canviarà el xip de la promoció. Concretament, l'aposta és anar a buscar un turisme de més llarga estada, que es quedi al país almenys tres o quatre dies amb la muntanya com a reclam principal i totes les activitats que es poden fer en un entorn natural únic. La conjuntura econòmica és molt difícil i per tant la lectura dels resultats s'ha de veure condicionada per aquest entorn, però s'ha de valorar el treball constant, sempre en moviment.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT