PUBLICITAT

Penalitzada per ensenyar massa

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Els pares dels infants de P-4 d'una classe de l'Escola Espanyola d'Escaldes-Engordany estan indignats amb la decisió del centre d'obligar a marxar la seva professora, tutora dels nens des de fa dos cursos. Els 11 alumnes, malgrat tenir només quatre anys, saben ja llegir, comencen a escriure i també saben sumar i restar. Aquest és un dels motius que queden palesos a l'informe realitzat per un inspector procedent de Madrid, el qual ha estat avalat per la direcció del centre educatiu escaldenc.

Segons lamenten els pares, l'informe aconsella que la professora marxi de l'escola i retorni a Espanya, justificant, entre d'altres, que els alumnes tenen un nivell massa alt, que no es correspon al desenvolupament curricular d'aquest curs escolar a una escola pública.

Aquests són literalment les primeres línies d'una notícia que publicàvem ahir i que resulta increïble de creure. Els pares estan indignats, i amb raó, i a ningú se li escapa que han d'haver altres motius ocults per fer fora la docent del centre. Tant a Andorra com a Espanya la llei assenyala que s'ha de potenciar la capacitat dels alumnes. Per tant, les raons oficialment esgrimides anirien en contra del que marca la llei. Més contradiccions encara, no fa gaire la conselleria d'Educació de l'ambaixada espanyola va impartir un curs sobre com tractar als estudiants superdotats, per tal de no tallar les seves capacitats, ens al contrari, ajudar-los a potenciar-les.

En aquest cas no estem parlant de superdotats, sinó d'una aula on el bon fer de la professora ha aconseguir un nivell d'ensenyament per sobre de la mitjana.

Es debat molt sobre l'excel·lència a l'escola, i actuacions com aquesta costen difícil de creure, especialment quan Espanya és un país que es troba a la cua de la llista europea pel que fa al fracàs escolar i al nivell educatiu.

Com no podia ser, els sindicats d'ensenyament espanyols s'han posicionat al costat de la professora, incidint en les contradiccions en les que cauen els responsables d'educació de Madrid i de l'ambaixada.

Evidentment que ningú es pot creure aquests arguments i que tot apunta a relacions personals, però no professionals, i es una situació que s'hauria d'aclarir de forma ràpida davant el neguit dels pares i de la dimensió que està agafant l'afer.

La directora del centre no va voler contactar amb aquest diari i el fet del pont festiu de l'1 de Maig ha impedit també contactar amb els responsables de l'ambaixada, però es tracta d'un afer amb massa interrogants i que està fora de la normalitat del que ha de ser l'objectiu en matèria d'educació.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT