PUBLICITAT

Andorra s'avança, una bona iniciativa

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Fins a 509 establiments repartiran amb les compres superiors als 30 euros butlletes als seus clients per poder participar en el sorteig de 6.000 euros diaris de la campanya de primavera d'Andorra Turisme. Repetint el títol d'Alguna cosa es mou a Andorra, l'objectiu és incrementar un 7% el nombre de turistes i un 2% el d'excursionistes per obtenir uns ingressos superiors als del 2011 en 2.242.414 euros. La inversió total d'Andorra Turisme és de 928.000 euros, dels quals 700.000 corresponen al pla de mitjans. La campanya es durà a terme durant el mes de maig, en el que hi ha fins a cinc ponts, com ha indicat el ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, però el web amb les ofertes ja està en marxa.

Tot el que sigui animar el comerç és positiu, i és en aquest sentit que s'ha d'elogiar el treball del Ministeri per insistir en iniciatives que ajudin els comerços i en general al país. Com en el tema de les rebaixes. Sota el lema A Andorra les rebaixes s'avancen, el Principat fa servir un ganxo molt potent per captar visitants, ja que començaran 15 dies abans que a Espanya i també abans que a França, una decisió que ha de permetre als comerciants aprofitar la tirada que sempre tenen les rebaixes i, el que és encara més important, que es faci de forma unificada, donant una imatge de país i de treball conjunt.

El terme shopping està agafant una gran dimensió. La compra s'ha convertit en una activitat lúdica i d'oci, i tota destinació turística que vulgui estar en primera línia ha d'oferir una oferta comercial atractiva i variada.

Andorra, com se sol afirmar, és un gran aparador. Gairebé no hi ha cap destinació de muntanya que combini neu i botigues i entorn natural al nivell que ho fa a Andorra. Per això, també, resulta un indret molt apetitós per al turisme de proximitat, que pot gaudir d'una jornada o d'un cap de setmana en un paratge únic i amb la possibilitat de passejar per les avingudes comercials, que continuen sent un reclam turístic de primer ordre.

El comerç ho està passant malament. Cada cop hi ha més aparadors buits i les diferents associacions es queixen de la falta d'activitat i de la baixada del consum. Avançar-se pot semblar simple, però és una iniciativa enginyosa que no pot més que aportar beneficis, tenint en compte que Andorra té una potent xarxa comercial i que les campanyes de promoció són seguides.

És per aquest motiu que s'ha d'aplaudir la iniciativa del Ministeri i d'Andorra Turisme, pel fet d'avançar-se i pel fet d'aconseguir que el comerç faci pinya i s'aconsegueixi que les rebaixes es facin de forma ordenada. Tots a l'una.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT