PUBLICITAT

Capital d'una industria a l'alça

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Andorra s'ha convertit en la capital de l'esquí i de la muntanya. Un petit país que ocupa un lloc gran en el món de la neu. No hem d'anar molt lluny, sinó remuntar-nos al que publicàvem ahir: Andorra, amb nom és 468 quilòmetres quadrats i 78.000 habitants arriba a posicionar-se entre les deu primeres destinacions europees de neu segons l'estadística de la FIANET (Federació internacional d'associacions nacionals d'esquí). Amb una quota de mercat de l'1% supera països com Finlàndia o Eslovènia, tot i que encara se situa molt lluny dels països alpins que dominen el mercat: França, Àustria, Suïssa i Itàlia que es reparteixen el 80% de les vendes. Són dades a tenir en compte i que no es poden relativitzar. Malgrat que la indústria de la neu depèn de la meteorologia, Andorra té un nom que s'ha sabut guanyar a cop de treballar permanent i de renovar les instal·lacions, i també gràcies a altres estructures paral·leles a l'esquí com és el comerç, l'oci i la natura.

Ahir, el consultor Lauren Vanat va presentar l'Informe internacional del turisme de muntanya de la temporada anterior, i tot i que va reconèixer que Internet i les xarxes socials són una bona eina de màrqueting i de promoció, va sorprendre a l'afirmar però que no fan augmentar les visites físiques a les destinacions. Per Vanat, en el mercat de l'esquí no hi ha correlació entre Internet i l'augment de visites de manera clara.

Es tracta d'una manifestació que es pot compartir en part, però només parcialment. La promoció constant és vital, perquè la competència no descansa. La promoció, sigui en paper o d'altres mitjans (també internet) i la presència a les principals fires són de moment les fórmules per aconseguir introduir-se en determinats mercats.

En canvi, el ministre de Turisme, Francesc Camp, va valorar positivament la temàtica del 7è Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya perquè considera que Andorra «té molta a feina a fer en la utilització de les eines on-line». En aquest sentit, el ministre ha anunciat que un dels passos a donar és la creació d'una nova estratègia en aquest àmbit i la redifinició del web andorra.ad. Camp ha encertat a la diana. Cal reunificar l'oferta que es dóna a través d'internet com per exemple s'ha fet amb l'agenda.ad, per evitar despistar al visitant i dotar-los d'una eina fàcil i ràpida. I la dada bona va venir de la mà del secretari general de l'Organització Mundial del Turisme, Taleb Rifai, que va destacar que el 2011 el turisme mundial va créixer un 4,4% arribant als 980 milions de turistes i que aquest any es preveu que torni a pujar entre un 3 i un 4%, cosa que superar la xifra dels 1.000 milions de turistes mundials.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT