PUBLICITAT

El final d'una altra temporada en crisi

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Amb la Setmana Santa arribem, com cada any, a la traca final de la temporada d'hivern. Les últimes precipitacions, en forma de neu a cotes altes, i el fet que la Setmana Santa no caigui tan tard com l'any passat, haurien d'augurar un bon final i, en canvi, les reserves hoteleres ens diuen tot el contrari: si els turistes no s'animen a última hora, aquest any l'ocupació per aquestes festes caurà un 10% respecte al 2010.

D'aquí a pocs dies, estacions d'esquí i hotelers faran el balanç de la temporada, que ens atrevim a aventurar que serà «irregular» com l'any passat. Si pensem que tot és cíclic, encara ens queda alguna esperança per a l'optimisme: les dues temporades «irregulars» arriben després de dos anys que havien estat marcats per unes excel·lents condicions meteorològiques, i que van permetre allargar la temporada d'hivern més de cinc mesos.

Aquest hivern ha estat sec i no excessivament fred. De fet, a les estacions sí que s'han donat les condicions per fabricar neu de cultiu, però el problema és que els nostres turistes d'hivern habituals s'han trobat amb unes temperatures tan suaus a casa seva que no s'ho han acabat de creure, que podien venir a esquiar i que es trobarien les pistes en bones condicions.

Tot plegat, és clar, unit a una crisi econòmica persistent. Una crisi que, a més d'eixugar les butxaques dels visitants potencials, ens esgota psicològicament a tots, turistes i no turistes.

Però més enllà de la conjuntura, l'evolució de les temporades d'hivern dels darrers anys evidencia que el sector ha tocat sostre i que, si aconsegueix mantenir els resultats dels millors anys, ja es pot donar per satisfet. Els esforços esmerçats pels dominis per marcar la diferència i per oferir complements a l'esquí en estat pur són notables. Com en les temporades immediatament precedents, tant Vallnord com Grandvalira han organitzat esdeveniments de tot tipus per no dependre exclusivament dels paràmetres que escapen al seu control.

Esportivament, la Copa del Món Soldeu 2012 ha marcat una fita en la història de l'esquí a casa nostra i ha servit per promocionar no només les estacions, sinó el conjunt del país com a destinació turística. Una promoció que hem d'agrair també a les esquiadores que hi van participar i que ens han fet una bona publicitat a través de blogs i xarxes socials.

I encara que tot just encetem el mes d'abril, arriba el moment en què cal encarar el repte d'una nova temporada d'estiu, sabent que l'ideal de la desestacionalització del turisme encara està molt lluny d'assolir-se.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT