PUBLICITAT

Tot esperant la nova classificació hotelera

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Fa anys que se'n parla, de la revisió de la classificació hotelera, però sembla que, de moment, el més calent és a l'aigüera. Fa poc, el ministre de Turisme, Francesc Camp, va anunciar que abordaria la qüestió a partir de la primavera –fins ara, i segons fonts del mateix Govern, ha centrat la seva tasca en la promoció turística, associada a la campanya d'hivern. I haurem de confiar –perquè no tenim un altre remei– que aquesta vegada sigui la bona i que l'anunci no quedi en una simple declaració de bones intencions.

És una qüestió de competitivitat. Als turistes, no se'ls pot enganyar –bàsicament perquè, si els enganyes una vegada, t'arrisques que la pròxima vegada se'n vagin a un altre lloc. Però és que la qüestió de la classificació ha de servir sobretot per deixar molt clara quina és l'oferta hotelera al Principat –una oferta que, com diu el portaveu de la Unió Hotelera, Joan Antoni Azurmendi, ha de tendir cap a una millora del servei, més que no pas a una millora de les instal·lacions.

Mentrestant, els hotelers han iniciat una recollida de propostes amb l'objectiu de millorar la situació del sector, mirant de combatre la forta estacionalització del turisme al nostre país. Una de les propostes, apuntada pel mateix Azurmendi, passaria per crear «parcs temàtics» per a cadascuna de les estacions de l'any, molt especialment per a la primavera i la tardor, que és quan menys turistes ens visiten. Però, és clar, definir en què haurien de consistir aquests «parcs temàtics» no és gens fàcil: requereix idees, estudis de viabilitat d'aquestes idees i, sobretot, inversió.

Alguns intents en aquest sentit són, per exemple, tots els esforços que s'han fet, i es continuen fent, per atreure l'anomenat turisme de congressos.

El portaveu de la Unió Hotelera sol mostrar una actitud positiva i és més partidari de buscar solucions que no pas de recrear-se en els problemes. Una actitud que, en els temps que corren, és d'agrair. De les seves declaracions, i de la recollida de propostes que s'està fent a través de la pàgina web de l'entitat, se n'ha d'esperar un resultat que, com a mínim, mirarà de ser constructiu.

En una ocasió, Azurmendi va reivindicar el sol d'Andorra com un possible reclam turístic, fins i tot en plena temporada d'hivern –no és el mateix anar a esquiar als Alps, arriscant-se a quedar-se tancat a l'habitació de l'hotel una bona part de l'estada, que venir al Pirineu. Turisme de sol i neu. Turisme de sol i muntanya. De sol i romànic. De sol i gastronomia. ¿ Qui sap? Potser seria una bona campanya per als 12 mesos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT