PUBLICITAT

El país més muntanyós del món

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

«Andorra ha guanyat». Les paraules de Conrad Blanch, director general del Comitè organitzador de la Copa del Món Grandvalira-Soldeu 2012, resumeixen a la perfecció quin és el resultat d'aquest esdeveniment esportiu per al país. Un esdeveniment capaç d'atreure uns 14.000 espectadors a l'Avet, segons el balanç oficial que es va fer públic ahir al migdia, i milers i milers de telespectadors: el ministre Francesc Camp va afirmar que la victòria de Tessa Worley al gegant de diumenge va revertir en una major audiència a França, precisament un dels mercats turístics que el Govern vol potenciar.

Però el que és més important és que, a la satisfacció que senten els organitzadors, s'hi sumen els elogis de les esquiadores. El director de la cursa, Jordi Pujol, va citar ahir les paraules de la corredora Maria Hoefl-Riesch, que va qualificar la pista Avet com «la millor del món de gegant, i a nivell d'Aspen».

Aquest dilluns, amb els records encara ben vius a la memòria, la corredora canadenca Marie-Michèle Gagnon dedicava una entrada al seu bloc a Andorra, «el país més muntanyós del món».

Gagnon, visiblement emocionada pels resultats – «el millor cap de setmana de la meva carrera amb dos top 10: la 8a posició a l'eslàlom i la 7a al gegant»–, publica un seguit de fotografies capturades amb el seu iPhone. I a partir d'aquí comença tot un recital d'elogis: sobre l'hotel («tot fantàstic, especialment el bufet!»), el clima («Andorra és probablement el lloc més assolellat on he estat en temps... excepte Tahoe!») i l'orografia («el país és molt petit, però és pràcticament tot una gran àrea d'esquí. Hi ha muntanyes a tot arreu: els Pirineus»).

El colofó és impressionant, millor que qualsevol campanya publicitària que es pugui arribar a dissenyar des d'un despatx. I és que l'esquiadora conclou la seva entrada al bloc amb aquestes paraules: «Si algú està buscant algun lloc per anar de vacances a esquiar, li recomano Andorra!».

La impressió és quecorredores i caps d'equip van quedar molt contents, tant de la pista com del conjunt de l'estació i de tota l'organització, i ja se sap que el boca-a-orella és un instrument publicitari potentíssim.

Com va dir Blanch, ara toca «seguir lluitant» per continuar acollint, en el futur, esdeveniments d'aquestes dimensions. I és que aquesta ha estat la primera Copa del Món, però no ha de ser l'última.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT