PUBLICITAT

Fitur i la matèria primera

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Andorra ha estat present un any més a la cita ineludible de Fitur, a Madrid. L'edició número 32 de la Fira Internacional de Turisme de Madrid passarà a la història per ser la que menor superfície expositora ha cobert en els últims cinc anys, 65.000 metres quadrats, i la que no obstant això millor ha sabut emprar la imaginació per no perdre importància i reclam. Amb Madrid es tanca i obre l'any turístic, ja que aquests dies s'aprofiten per fer balanç de com va ser la temporada anterior i anunciar les expectatives de cara al futur i sempre, tant des dels organismes internacionals (OMT) com des dels nacionals. Després arribaran Berlín i Londres, però durant una setmana, a mitjans del primer mes de l'any, Madrid és la capital mundial del turisme.

Aquest any ha estat marcat per l'austeritat, ja que se celebra amb la menor superfície expositora dels últims cinc anys. La fira reuneix a representacions de 167 països i a 9500 expositors, i ocupa una superfície d'uns 65.000 metres quadrats que es reparteix entre deu pavellons. S'ha reduït en uns 10.000 metres quadrats respecte a l'edició anterior pels efectes de la crisi econòmica, però tots els països amb una indústria turística important hi són presents per intentar captivar a un públic bàsicament interessat en el turisme i en els viatges, i alhora intensificar els contactes. L'interrogant que s'hauria de fer des d'Andorra és si l'anomenat turisme de proximitat continua mantenint el seu potencial o bé ha tocat sostre pels efectes de la crisi econòmica. També és cert, però, que els viatgers disposen de menys pressupost i que la competència que suposaven fa uns anys els destins llunyans amb unes ofertes més que atractives ho han deixat de ser i cada cop són menys els que es poden permetre vols transoceànics. En aquest sentit Andorra pot aprofitar la proximitat sense oblidar els mercats emergents amb molt poder adquisitiu, però tenint en compte que la promoció no és l'única via, sinó que la matèria primera és el que importa, i per tant el grau de satisfacció és el que marcarà l'èxit de les campanyes.

La nova, tutelada per Andorra Turisme, oferta hotel més forfet d'esquí per 63 euros, un preu molt assequible. L'aposta té detractors i defensors, en funció de la visió que es té del preu. Està clar que la proximitat difícilment pot estar lligada a la qualitat, mentre que altres mercats emissors estan a l'alça i mereixen una atenció continuada. Aquest any s'esperen 20.000 turistes russos, que ja superaran la xifra dels apreciats anglesos. Les dues tipologies de turisme són compatibles, especialment en un moment tant complicat i amb una competència ferotge.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT