PUBLICITAT

Expectatives amb la campanya d'hivern

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Acabem de començar l'any i, malgrat la crisi, malgrat un hivern que no acaba de ser hivern, encara conservem l'optimisme que s'encomana, quasi inevitablement, del foc creuat de bons desitjos de les últimes setmanes. El Govern i Andorra Turisme van presentar ahir la nova campanya d'hivern, pensada per arribar al client d'una manera molt directa i facilitar-li al màxim la contractació de paquets turístics, a través del web www.vineaandorra.com i d'una central de reserves que abasta prop del 80% de l'oferta hotelera del país, segons van explicar el ministre de Turisme, Francesc Camp, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.

Més enllà que la campanya sigui més o menys encertada, més o menys enginyosa –l'eslògan és Just married perquè «casa» hotel més forfet–, cal destacar la claredat de la pàgina web que s'ha posat en funcionament. A més de l'espai reservat a la pròpia campanya i a un concurs per guanyar «unes vacances a la neu», la pàgina destaca cinc paquets turístics: hotel i esquí, hotel i wellness, hotel i diversió, hotel i multiactivitats i només hotel. En definitiva, una manera senzilla de planificar una escapada, tenint en compte l'oferta de la temporada i les activitats que es poden fer al «país dels Pirineus» en aquesta època de l'any: esquí a les estacions de Vallnord i Grandvalira, patinatge al Palau de Gel, immersions sota el gel amb Diving Andorra, algun viatge amb el Tobotronc...

Però la cosa no s'acaba aquí: hi ha un apartat a la pàgina web que suggereix al turista com omplir els dies en funció de la durada de la seva estada. La planificació proposada pot ser útil tant per als que reserven tot un paquet com per als que reserven només l'hotel: els suggeriments van des d'anar de compres per l'eix Meritxell-Carlemany fins a pujar al Bus Turístic per descobrir el patrimoni d'Andorra –entre una cosa i l'altra, és clar, es recomana degustar la cuina de muntanya en algun dels nombrosos restaurants que hi ha al país.

Els responsables de la campanya són optimistes i esperen un retorn de 12,7 milions d'euros –la inversió és d'uns tres milions d'euros. De fet, respecte a la campanya de l'hivern passat, la inversió ha crescut més d'un 20%. Potser la inversió no s'ha doblat tal i com s'havia promès en campanya electoral, però el cert és que el Govern es manté fidel en la seva aposta per un sector que és clau en l'economia andorrana i, en comptes d'aplicar tisorada a les partides de turisme, decideix augmentar els recursos que hi destina. Ho diu el refranyer popular: qui no s'arrisca no pisca. Confiem que el temps els doni la raó. En qualsevol cas, la valentia i un risc controlat són preferibles a la paràlisi.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT