PUBLICITAT

Un pont amb massa forats

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

Les coses no han sortit com volíem en aquest pont de moltes arcades festives de la setmana passada. Ha estat un pont amb molts forats per on s'han escapolit massa il·lusions que volíem aconseguir i no ha pogut ser. Davant la realitat dels fets no queda res més que la conformitat i el convenciment que s'ha fet el que es podia i que ja vindran dies millors, que hem de saber aprofitar per partida doble, per recuperar no allò que hem perdut, sinó allò que hem deixat de guanyar.

Al llarg dels segles les civilitzacions han viscut mirant el cel, amb els ulls clavats a la terra, que és la que havia de fructificar. Ara també és així, però diferent. El que en alguns moments era un turment, ara és una benedicció. No ha caigut encara la neu que tots esperem. L'anticicló de les Açores ha fet la guitza a les estacions d'hivern del Pirineu i el bon temps ha estat dolent per a nosaltres. Les prediccions són encara imprecises, però de ben segur que el Nadal serà blanc, encara que només sigui per no ficar-nos negres de desesperança.

Malgrat tot, a casa nostra podríem parlar d'una presencia de visitants superiors a la d'altres llocs. I és que no únicament de neu vivim, sinó també d'altres ofertes que diversifiquen el risc i compensen les pèrdues d'un costat amb possibles guanys per un altre.

Ara mateix ens trobem davant del que podem definir com la prova del vas d'aigua a la meitat del seu contingut. Per a uns estarà buit i per als altres, ple. En realitat, es troba a la meitat i el fet real és el que no es reconeix.

Diuen que l'experiència és la suma dels defectes que hem patit al llarg del temps. Aquesta experiència ens diu que la diversificació de l'oferta és necessària –imprescindible, més aviat– i que hem d'anar a buscar la demanda on sigui sense esperar que vingui tota sola; que els productes, els que siguin, s'han de saber promocionar i, finalment, que davant d'una situació d'adversitat hem de saber crear i fomentar altres alternatives.

Bon temps, per exemple, per donar a conèixer el Patrimoni de la Humanitat que es la Vall del Madriu i que segueix esperant ja no sabem ben bé el què. Si a la primera no hem aconseguit el nostre objectiu, aquest és el moment idoni de pensar en una campanya llampec per alertar de les properes festes, les vacances de Nadal, i promocionar les qualitats i emocions que es poden descobrir visitant el nostre país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT