PUBLICITAT

Inversió turística en el món de l'esport

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Fa uns dies anunciàvem amb tota mena de detalls que la Vuelta a Espanya passarà per Andorra l'any que ve. En la propera edició la meta no se situarà a Vallnord, com en altres ocasions, sinó que els organitzadors han dissenyat una etapa especial, aprofitant el cor dels pirineus, per intentar convertir el pas dels corredors pel Principat en una etapa mítica, d'aquelles que creen afició i congreguen també a aquells que no són grans entusiastes de l'esport de les dues rodes.

L'organització de la cursa espanyola ha trobat en el Coll de la Gallina, a Sant Julià de Lòria, una nova joia amb les característiques idònies per convertir-se en un port llegendari. Aquesta carretera que va de Bissisarri al santuari de Canòlich, on es preveu l'arribada de la vuitena etapa, entrarà en acció com la primera de muntanya. És un tram de set quilòmetres amb una ascensió temible de 707 metres de desnivell –de 969 a 1.635–, plena de revolts de 180 graus i rampes amb una mitja d'un 8,3% i un màxim d'un 18% cap al quilòmetre 6 de la pujada. Entre les diverses curses ciclistes que hi han al món només serà superada per les pendents pel Mortirolo italià –arriba al 20%– i l'Angliru –té la famosa cunya de les cabres d'un 23%– i està per sobre de ports mítics del Tour de França com el Tourmalet (10%).

Des d'una visió més allunyada de l'àmbit esportiu, Andorra afronta l'arribada de la Vuelta com una oportunitat de promoció amb una gran repercussió. És evident que no es tracta d'una cita tant cobejada com el Tour, del qual encara queda el record del seu últim pas per Andorra i el retorn que va suposar la inversió feta en la cursa francesa.

Però tampoc cal menystenir la Vuelta, que és una de les curses amb més prestigi a nivell internacional i que també servirà per fer arribar la imatge d'Andorra a milions de pantalles de televisió. L'aposta per l'esport com una eina de promoció turística, sempre que es faci amb encert, és una via que Andorra ha de seguir explorant, i el ciclisme és un esport que s'ha de tenir en compte.

Si Andorra aconsegueix consolidar-se com una etapa mítica en la clàssica espanyola, no només aconseguirà una major penetració a nivell de promoció, sinó que paral·lelament se situaria en una posició de privilegi perquè l'empresa que gestiona el Tour es fixi de nou en el Principat.

És molt probable que hi hagi qui consideri el cost que suposa el final d'una etapa com un malbaratament econòmic en un moment en què les arques públiques estan subjectes a una gestió d'austeritat i de retallades. Tanmateix, s'ha de veure aquesta inversió com un benefici a curt i mitja termini.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT