PUBLICITAT

Andorra també és gastronomia

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Les estacions d'esquí acaben de presentar les principals novetats de cara a la temporada d'hivern, que sumen una inversió de vuit milions d'euros, una xifra molt allunyada de les d'altres anys, però que suposen un esforç important per mantenir la indústria de la neu al capdavant del sector a nivell mundial i seguir donant una oferta única als aficionats a aquest esport. L'anunci de les inversions ha estat acompanyada d'una altra notícia positiva, com és que la societat que gestiona Pal-Arinsal (EMAP) ha retornat als números verds després de diversos exercicis amb pèrdues milionàries. No són més que gotes d'aigua d'optimisme dins d'aquest oceà de crisi econòmica que està tocant de fons els serveis. Des d'Espanya bufen vents poc propicis per a la recuperació i més que mai s'ha de buscar amb convicció altres mercats que compensin el mal moment que travessen els mercats més pròxims, especialment el del sud. A les portes de la campanya d'esquí són diverses les accions que estan en marxa per intentar aconseguir la tant anhelada diversificació que satisfaci l'estada dels visitants. De moment s'ha constatat que l'ampliació dels horaris dels museus nacionals va ser un èxit, el que demostra que el patrimoni cultural ha estat relegat massa temps tot i la seva enorme riquesa. En el seu moment s'haurà de fer balanç de la campanya Alguna cosa es mou a Andorra, tant pel que fa a la participació dels comerciants com de la resposta dels visitants i, d'altra banda, avui comença una nova iniciativa marcada per la gastronomia, que sembla que de cop ha estat descoberta com un reclam més. Si ens fixem a nord i sud es pot comprovar que les zones turístiques inclouen la gastronomia en les seves campanyes de promoció, un àmbit que a Andorra s'ha deixat de banda malgrat l'àmplia oferta en restauració. Sembla inaudit que no s'hagi explotat una cuina, com l'andorrana, que només pot deixar un bon gust al viatger, i que permet potenciar les actuacions destinades a captar un turisme de qualitat o d'alta gamma.

Avui comencen les jornades Andorra a Taula, amb les quals els hotelers intenten recuperar la tradició gastronòmica de la tardor amb unes previsions de venda de 4.000 menús durant aquest pont de Tots Sants, i 15.000 fins al 27 de novembre, quan finalitzen. Andorra la Vella Gastronòmica reunirà, els propers 13, 14 i 15 de novembre al Centre de Congressos de la capital, cuiners andorrans i les principals espases de la cuina de renom internacional per promocionar la cultura gastronòmica del país, i la quarta edició de La Massana Fogons reunirà 11 restaurants de la parròquia. La crisi ha reforçat la imaginació amb iniciatives que permet descobrir el potencial d'Andorra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT