PUBLICITAT

La implicació en turisme sense teoria

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Finalment la dotació per a la promoció turística no serà exactament el doble, tal com DA havia promès durant la campanya electoral, però sí que hi haurà un increment significatiu. Després de marejar la perdiu amb la partida que s'haurà d'incloure en el pressupost per a l'any que ve, el turisme tindrà una atenció especial, perquè per molt que es vulgui prioritzar les accions, la inversió és necessària per assegurar tenir tots els fronts coberts. Però alhora de destinar-hi més diners, caldrà fer també un esforç de reflexió sobre les estratègies a seguir. No sempre el binomi crisi i caiguda dels visitants es compleix. Espanya i Catalunya estan sumides en una profunda crisi, i en canvi els hotels espanyols van registrar 41,5 milions de pernoctacions aquest agost, xifra que suposa un augment del 6,2% respecte al mateix mes de l'any passat, mentre que els preus van augmentar un 1,8%, per sobre dels registrats al juliol i l'agost del 2010, segons les dades difoses ahir per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

És clar que no es tracta de fer una comparativa directa. Són destins prou diferenciats i realitats diverses, i s'ha d'apel·lar a la paciència per comprovar que ens depara la temporada d'hivern, que és el nostre agost particular. Per exemple, des de la FACA , l'increment de 8,5 a 14 milions d'euros de la inversió en turisme es considerada com una possibilitat per actuar en el mercat llunyà, com són polonesos, russos i xinesos, i en paral·lel fomentar el pròxim, el del sud de França, Catalunya, Aragó i País Basc. Andorra ha de saber explotar el seu potencial. Aquests dies el Principat es present a la fira Leisure de Moscou, que es va inaugurar el passat dimecres, amb la intenció de consolidar el país com a destinació per als turistes russos, uns visitants molt apreciat per tots els sectors implicats amb el turisme. L'objectiu principal d'aquesta fira és treballar en la consolidació d'Andorra com a destinació de vacances per als turistes russos, mantenint contacte directe i personal amb els principals operadors turístics –que tenen la paella pel mànec– per tal de conèixer les tendències d'aquest mercat en vistes a la propera temporada d'hivern. També s'han intensificat els contactes amb la Xina, que està en progressiva evolució i que en qüestió d'una dècada és convertirà en un dels emissors més importants.

Però si els diners són importants, també ho és el confort i la satisfacció finals dels visitants. Correspon al sector privat treballar en paral·lel perquè els beneficis d'una major promoció desemboqui en uns serveis de qualitat que reforcin la imatge del país. És la implicació de la qual tant es parla, en la teoria.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT