PUBLICITAT

Resulta que no hi havia projecte

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

L'anterior Govern ens havia explicat que no hi ha diners per acabar les últimes fases del vial de Sant Julià de Lòria –que, curiosament, són les fases 1 i 2, mentre que les fases que estan en execució són la 3 i la 4. Sabíem que era difícil trobar la manera de finançar la resta de la infraestructura, per molt necessari que sigui trobar una solució als problemes de mobilitat que es generen en aquell tram de la CG-1. Però és l'actual ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, qui ha aclarit un punt fonamental: a hores d'ara, ni tan sols estan redactats els projectes executius corresponents a aquestes dues fases.

Dit d'una altra manera: per molt que el Govern disposés de prou pressupost per executar la resta del desdoblament, aquestes fases pendents no es podrien començar a construir de manera immediata perquè encara no existeixen els projectes. És per aquest motiu que el titular de la cartera d'Economia i Territori ha anunciat que el pressupost per a l'any vinent contemplarà 1 milió d'euros per a la redacció d'aquests projectes.

Això deixa un cert marge al Govern de Toni Martí per trobar solucions al finançament de la nova infraestructura. Al mateix temps, revesteix d'arguments la proposta que Alcobé va fer fa uns dies, en el sentit que, mentre no es redactin els projectes en qüestió i no es comencin les obres de les fases 1 i 2 –si és que es poden començar un cop hi hagi els projectes–, s'ha de trobar una manera de donar sentit i utilitat a les fases 3 i 4. Un sentit i una utilitat que s'han de traduir, necessàriament, en una millora evident en la fluidesa del trànsit que circula per Sant Julià .

Insistim que la voluntat política ja és un primer pas, més enllà que la seva concreció passi per habilitar un tercer carril a l'avinguda de Francesc Cairat, a partir de la supressió de la filera d'aparcaments de zona blava, o per alguna altra solució.

També és lògica la preocupació del cònsol de Sant Julià, Josep Pintat, que no vol acceptar una proposta que no vingui avalada pel corresponent estudi de trànsit. No obstant això, és altament improbable que les fases 3 i 4 acabin tancades amb un cadenat mentre no s'executin les fases 1 i 2. El coll d'ampolla que es podria crear a l'altura de la plaça Laurèdia és un element que s'ha de tenir en compte, certament, però això no ha d'impedir trobar una utilitat a la part construïda de la variant.

La qüestió no sembla fàcil de resoldre, però s'haurà de fer un vot de confiança en aquells que tenen la responsabilitat política i en els tècnics del ministeri competent.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT