PUBLICITAT

Pel turisme hem de treballar tots

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Si hi ha un tema que interessa força és el turisme. D'ell depèn l'economia nacional i, per tant, la majoria d'activitats econòmiques. La sotragada de la crisi està tenint uns efectes irreversibles per a molts empresaris i treballadors, però les administracions ha de continuar apostat per aquest àmbit tot i les obligades retallades fruit de la falta de recursos per a fer gran inversions.

El Govern de Da ja ha dit, se suposa perquè no hi ha diners, que no podrà complir amb una de les seves promeses electorals, com era multiplicar per dos la partida destinada a turisme. S'hi ha d'implicar tothom, a banda de l'Executiu central, i els comuns i els privats han de fer també les aportacions que puguin. En el projecte Andorra té futur que van presentar la setmana passada dues patronals i la Cambra de Comerç, insistia molt en aquest àmbit del turisme, i sobretot es destacava la necessitat de potenciar l'oferta d'oci. Vaja!, que el visitant no acabi avorrint-se a Andorra i que disposi d'una amplia oferta que ompli tots els possibles perfils dels nostres turistes. Els empresaris van parlar del tant debatut casino (ara la situació és molt més propicia), la creació de més parcs temàtics, la peatonalització de les avingudes comercials, o la construcció del telecabina del Pic del Carroi. Per sentit comú, cal la participació de capital privat perquè, ara per ara, la majoria de comuns i el mateix Govern ja tenen prou problemes per assegurar-ne el funcionament normal de les seves administracions.

Però com es deia, sempre es pot fer quelcom més. Un exemple és el Centre d'Interpretació de l'Aigua i del Madriu. Serà un espai lúdic i pedagògic on l'aigua és l'eix central i s'aproxima al contingut més proper que és la relació amb Escaldes-Engordany i la Vall del Madriu. Ara s'hi està treballant en els continguts per intentar que la inauguració sigui el setembre vinent. Al seu interior, la superfície de 446 metres quadrats presenta un espai obert on les parets transparents no fan oblidar al visitant que es troba en la parròquia de les aigües calentes. Serà un altre símbol escaldenc, no a l'alçada de Caldea, però formarà part de les visites obligades dels turistes. I el que és més important, serà un revulsiu per a la zona alta, sumida en una depressió després dels antics anys gloriosos, que servirà per arrossegar visitants cap a la part alta de la parròquia, el que al seu torn pot representar l'obertura de comerços si, finalment, es converteix en un dels pelegrinatges dels visitants, allargant l'avinguda Carlemany fins al carrer del Pont de la Tosca. El que està clar és que el turisme ha de trobar sempre altres incentius que facin Andorra un país diferent, atractiu i exemple d'oferta d'oci diferenciat.

Perquè el turisme és l'inici del cicle econòmic pel qual giren la resta d'activitat, i s'ha de tenir en compte que un estalvi en aquest àmbit a la llarga pot ser una factura més cara.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT