PUBLICITAT

Apostar de forma decidida pel turisme

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

Totes les dades generalistes indiquen que aquest estiu pot ser bo per al turisme. Naturalment la part grossa quedarà absorbida pel sector de sol i platja, però s'adverteixen també fluxos, com a mínim interessants, en el que fa referència al turisme d'oci i de muntanya. No sempre passa, però si aquesta vegada assumim la realitat dels estudis, el sector pot incidir en la pròpia economia del país o almenys anivellar previsions d'anys anteriors.

Per assegurar aquesta tendència creiem que, ara més que mai, és necessari un esforç en la inversió per a promoció i comercialització, tant en els esquemes ja tradicionals, com en el dels serveis digitals. Aquesta promoció hem de dirigir-la no únicament als mercats propers a nosaltres, sinó per extensió i rebot a través d'agències a les escapades d'estiu a la muntanya.

Acceptada la primera premissa, la segona ha de ser no únicament qüestió de diners, sinó d'inversió amb usos molt concrets per obtenir la màxima eficàcia. Situar diferents llocs de platja que actuïn de llançadora en excursions al Pirineu és un experiment que hauríem d'utilitzar en la present campanya.

Si de veritat volem l'èxit cal tenir present,com a tercer punt, que la clau es troba en la cooperació pública-privada i en interconnexió i oferta de serveis en un altre sentit. El Govern no ho pot fer tot, ni és el responsable total. Necessita complicitats i en especial del propi sector privat turístic a l'hora d'establir xarxes que la interconnectin entre si per aconseguir atrapar el màxim de visitants. No existeix un sol turisme, sinó que tenim molts. A la vegada dins de cada sector podem presentar un ventall d'ofertes diferents que facin fàcil l'elecció. En aquest aspecte el recorregut pot ser molt llarg i podria ser el naturalisme, senderisme, promoció cultural i un llarg etcètera.

Aquesta vegada convindria que no ens quedéssim en la pura anècdota, sinó anar mes enllà, perquè tenim possibilitats de començar un nou camí amb resultats que si no seran immediats, sinó que obriran camins futurs.

És paradoxal la manca de dades en temes d'accessibilitat o anàlisis rigorós sobre el sector, en les seves diferents possibles ofertes. Ens quedem sempre en el conegut i oblidem que en la part desconeguda tenim unes possibilitats molt reals. Només a través d'una política global podem arrencar un turisme que duri tot l'any. El present ens ensenya que si apostem decididament per l'estructura turística, es poden aconseguir resultats. Però, repetim, es necessita la complicitat de tots i la paciència necessària per saber anant obrint camins al mateix temps que es fa la feina.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT