PUBLICITAT

Un estiu amb possibilitats turístiques

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

La vella màxima diu que, si vols que una cosa sigui veritat, malgrat la mentida, la solució és fer una estadística. Saber llegir les estadístiques no és sempre feina fàcil. Molts vegades es tergiversa el sentit i, amb la millor de les voluntats, s'acaben enterbolint, més que aclarint, les realitats. Una estadística és una dada sobre la qual experimentar i estudiar, però mai un element definitiu. Aquella vella teoria que si es reparteix un pollastre entre dos i un se'l menja tot sencer, la realitat estadística és que cadascú se n'ha cruspit la meitat és una demostració fidel del que diem. En temes econòmics la manipulació sobre dades concretes de fets amb interrogant és un fenomen que es dona cada vegada més.

No dubtem que Estadística afirmi i confirmi que els visitants a casa nostra el passat mes de maig es vagin reduir en un 0'4% ni que, en l'estadística global de l'any, la xifra representi el 5'2%. Presentat així tot indica que anem més que malament i així s'expressa de manera genèrica.

Si convalidéssim aquestes dades amb la d'altres països de caràcter eminentment turístic, comprovaríem que no estem tan malament, sobretot si tenim present que en aquests moments és quan patim la temporada baixa d'oferta turística –la neu ha desaparegut—i encara no hem aconseguit establir un programa d'actuacions i ofertes de primavera i estiu prou atractiva per al turista. Tenim bons propòsits i algunes iniciatives són interessants, però la consolidació encara no és un fet.

Atenent l'estadística mundial tot fa preveure que aquest estiu la Península Ibèrica gaudirà d'un bon mercat aquesta temporada. Tota la massa turística que anava al mediterrani sud es replanteja el viatge i busca zones properes, també marítimes, a l'altre costat, o sigui, amb nosaltres.

El turisme de sol és el que més s'aprecia en quest temps, però les «escapades» són factibles si sabem donar una oferta atraient perquè el viatger conegui també l'interior i, sobretot, la muntanya. El segell Pirineu gaudeix d'un bon prestigi i aquest any, més que mai, ho hauríem de saber aprofitar, perquè podríem arribar a treure'n profit.

Intercalem estadístiques, comparem resultats, analitzem possibles desviacions conjunturals i veurem que la feina a fer és important i pot donar els seus fruits. Sobre el paper tot s'aguanta, però és necessari ficar els mitjans perquè sigui així. Una minsa davallada el mes de maig, malgrat el projecte de campanya que es va fer i que va comptar amb l'adhesió de comerços i establiments de restauració, hauria de fer obrir els ulls molt més que la crua, freda i simple estadística oficial.

Tot es qüestió d'anàlisi, perspectiva i prevenció. També de feina conjunta i no d'accions diluïdes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT