PUBLICITAT

La necessitat de l'eix per a vianants

L?opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

El projecte de crear un gran eix peatonal en el centre comercial d'Andorra fa molts anys que dura i abundants han estat les mesures parcials en tal sentit. Ja se sap però, que tot allò que es fa a mitges no arriba mai a definitiu i els resultats sempre acaben sent incerts per no seguir el pla de forma definitiva. Ara torna a plantejar-se el tema al màxim nivell. La notícia ens alegra, perquè sempre hem estat defensors d'aquesta iniciativa al pensar que els beneficis poden ser molt superior als perjudicis.

Entenem que alguns sectors no estiguin massa convençuts del pla. Tot canvi comporta sempre una reacció i ja se sap que les innovacions son revolucionaries per aquells sectors immobilistes.

Si enlloc de proposar suggeriments es fes un estudi a fons i es comparés amb el que ha passat en altres grans centres comercials de tot el món, es pot arribar a comprovar amb claredat absoluta i objectivitat extrema, que els resultats són sempre favorables a la promoció comercial i els sectors que ho programen passen a ser un focus de visitants important.

Podríem citar molts exemples. El cas del Portal de l'Àngel a Barcelona, per la seva proximitat, és un dels més significatius. Alguns sectors minoritaris van mostra el seu rebuig en el moment de les decisions, es van buscar solucions parcials als petits problemes que es plantejaven i el resultat final és definitiu.

Cap comerciant avui dia està en contra d'una de les realitats més vives de la vida comercial de la Ciutat Comtal i que ha passat a ser un dels focus més importants de la seva activitat. El mateix podríem dir d'altres llocs en diferents ciutats del món.

El consumidor agraeix una via dedicada a ell, sobretot en uns moments en què els vianants per deambular per les ciutats acabaran com els gats, caminant per les teulades. És bo passejar, aturar-se al lloc que resulta atractiu, veure els aparadors amb calma i no patir l'angoixa d'una circulació cada vegada més obsessiva. Tornar, almenys en part, la ciutat a les persones és un dels reptes que cada vegada es defensa amb major coratge. Les grans avingudes comercials de les ciutats més importants tenen molt present les àrees per a vianants i saben com aprofitar-les.

Ara bé, per aconseguir el triomf adequat són necessaris uns serveis paral·lels a la peatonalització. La vella frase, «No pàrquing, no bussines» és cada vegada més actual. Hem de poder situar els vehicles a pocs metres de la zona per a ciutadans i facilitar l'accés. A la vegada un bon estacionament facilita els espais per als serveis i el trasllat de mercaderia, que hauria de tenir un horari concret i no el salvatgisme actual en massa casos. Juntament amb aquestes accions les promocions en un primer moment són necessàries i el manteniment més tard imprescindible.

El comerç segueix sent un dels focus d'atracció de visitants al Principat. A millor servei, major afluència. Això reclama una exigència en l'oferta i també una atenció directa i personalitzada amb el client. Ha passat el temps en què el comerciant esperava l'arribada del client, ara en molts casos ha d'anar a buscar-lo i donar-li el que troba en altres llocs.

És el comerç qui ha d'estar al servei del client i no a l'inrevés. Ens agradaria que aquesta vegada els objectius tinguessin un final feliç i no siguin aplaçats novament.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT