PUBLICITAT

Un únic cos d'agents de circulació

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

El president de la Comissió Interparroquial d'agents de circulació, el cònsol massanenc Josep Maria Camp, va fer ahir una nova crida a la unitat dels set Comuns en aquesta matèria. Segons Camp, cal dur a terme les modificacions legislatives necessàries per unificar els serveis de circulació de les set parròquies i centralitzar la formació dels agents. L'argument és que d'aquesta manera seria més fàcil coordinar els diferents serveis, s'optimitzarien els costos i es potenciaria la mobilitat, fent més senzilla la cobertura de les baixes i l'organització de les vacances dels agents. Una altra de les propostes de Camp és aconseguir un centre de formació conjunta d'agents de circulació, agents de Policia, bombers, banders i protecció civil, seguint l'experiència que es du a terme en algunes comunitats autònomes espanyoles.

Aquesta segona proposta, tal vegada requeriria més estudi i, en qualsevol cas, donar a conèixer algun informe que l'avali. La tasca dels diferents cossos és molt diversa i no sabem fins a quin punt seria òptima una formació conjunta.

Ara bé, la proposta d'unificar els serveis de circulació de les set parròquia va en la bona direcció, en la de posar punt i final al regne de taifes en què massa sovint ha caigut l'estructura territorial d'Andorra.

Sembla adequat començar la fusió dels diferents serveis de circulació comunals per fusions parcials: la tan anunciada entre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany i la de les valls del nord, unint els serveis de circulació d'Ordino i la Massana. La primera permetria constatar com funciona la coordinació a la zona més urbana, i la segona en un àmbit més rural.

El president de la comissió interparroquial també va apuntar que caldrà dur a terme modificacions legislatives perquè aquesta modificació sigui possible. Això no ha de ser un problema i menys quan repensar i reordenar l'estructura territorial és un dels eixos del pacte d'Estat al qual es preveu que arribin demòcrates i socialdemòcrates.

Però que ningú pretengui quedar-se només amb les bones paraules: l'optimització i l'eficiència no neixen només de la unificació dels serveis de circulació per si sola. Una unificació real implica que els agents estiguin disposats –i ho hauran d'estar– a una major mobilitat si així fos precís, també implica que els Comuns deleguin en un organisme centralitzat bona part de les seves competències en la matèria i ¿per què no dir-ho? que s'accepti que les contractacions de nous agents obeeixin a criteris de necessitat i racionalitat i no a obrir indiscriminadament la caixa de les galetes quan és temps de vaques grasses.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT