PUBLICITAT

Petit impuls per a l'aeroport de la Seu

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

No es pot dir que l'aeroport de la Seu prengui embranzida, però almenys no queda en un punt mort en un moment en què s'estan qüestionant moltes inversions que s'han fet en diferents aeroport de l'Estat espanyol que ara, en plena voràgine de la crisi, queden molt lluny de les expectatives inicials que havien originat, com el d'Alguaire.

De partida, és important que el Govern català descarti inversions milionàries sense una clara aposta de la iniciativa pública. No es pot començar la causa per la teulada i un aeroport de muntanya el primer que necessita és tenir assegurada la demanda i que no quedarà com un terreny erm. També queda descartat que en un futur proper puguem veure aterrar avions de grans dimensions carregats de passatgers, sobretot si es manté una mínima inversió en la millora de les carreteres. Això no vol dir, però, que l'aeròdrom de la Seu d'Urgell no tingui la seva utilitat i que es pugui convertir en un element dinamitzador de la comarca i que comporti beneficis també per a Andorra. El Principat i les comarques veïnes tenen molts nexes que comparteixen i hi ha molts projectes que poden revertir de manera positiva a banda i banda de la frontera.

Inicialment serà un milió d'euros la quantitat que destinarà el Departament de Transport i de Mobilitat de la generalitat. Es tracta d'un projecte únicament català, després de què Andorra s'hagi desmarcat del Pla Director de l'Aeroport després de més d'una dècada de contactes i negociacions entre les dues administracions.

La seu, segons projecta al Govern català, podrà operar coma aeroport comercial el 2013. Per això és requereix un milió d'euros, per adaptar les instal·lacions, que inclou la construcció de 10 hangars aquest any, tots ells ja adjudicats a empreses interessades. Ahir es ca celebrar una reunió amb els alcaldes de la zona per crear una taula estratègica que redacti un pla de negoci que asseguri la viabilitat de l'explotació de l'aeròdrom privat i que es pugui convertir en un de comercial. A partir d'aquí l'objectiu de l'administració autonòmica és que la inversió privada mostri signes de suport que faciliti el creixement de l'equipament aeronàutic. En la situació actual s'ha d'entendre la cautela del Govern català a l'hora de destinar diners públics a una instal·lació que ha generat molts dubtes i que necessitava de la implicació andorrana per transformar-se en una instal·lació adaptada per rebre naus més grans que els aerotaxis. Però l'ombra d'Alguaire plana a l'Alt Urgell, i a vegades els desitjos es confonen amb la realitat. Amb tot cas, és una bona notícia que s'hi continuï invertint.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT