PUBLICITAT

Saber vendre i convèncer

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. Els articulistes exposen postures personals.

Un representant de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) adverteix al sector s'ha de «passar de vendre simplement llits, a pensar més i ensenyar bones pràctiques”, per afrontar el turisme amb garanties. És hora de començar a prendre's més de debò la competitivitat, s'argumenta”, va explicar durant la seva intervenció a l'I Congrés sobre Turisme i Diversificació Econòmica que se celebra fins demà a Las Palmas de Gran Canària.

Dos punts són claus: el turisme no funciona sense seguretat, i els turistes són cada vegada més exigents i demanen el màxim d'informació. Andorra disposa de la matèria primera, ja que té una seguretat envejable i uns atractius incomparables. A partir d'aquí entra el factor humà, el saber vendre el país i fer-ho de forma professional, facilitant que el turista trobi allò que busca. I la millor manera és que la gent del país conegui el país, i que no es repeteixin incongruències com per exemple que la vall del Madriu no hi figuri en algunes oficines d'informació turística.

L'actual ministre sortint, Claudi Benet, n'és conscient, i de fet les darreres iniciatives que ha posat en marxa van encaminades en aquesta direcció, Una d'elles, Andorra, conèixer-la per estimar-la, busca precisament la implicació de tots els ciutadans per globalitzar i popularitzar las tasca constant i permanent que necessita la fidelització i captació de turistes. No tot es basa en la inversió publicitària i la presència internacional (indispensable), ni en injectar més quantitat de diners a les campanyes de promoció. Hi ha també aquestes accions més humils, menys rendibles políticament, però que suposen un suport important per mantenir la competitivitat davant una indústria que mou molts diners i que molts països volen liderar.

És important aquesta reflexió, ara que comença una nova legislatura amb la incorporació de nous gestors que podran aportar noves idees i aprofitar les que funcionen, A les portes s'hi troba la campanya Maig, més que mai, que compta amb la complicitat del sector privat per aplanar un mes tradicionalment dolent després de que hagi acabat la temporada d'esquí, i sobretot després d'una Setmana santa que, segons apunten les previsions, serà de les pitjors dels darrers anys. El context internacional no ajuda, i cada dia arriben males notícies d'Espanya amb comiats massius en grans empreses.

Durant la campanya DA es va comprometre a doblar la inversió en promoció turística. Els bons resultats que comporta el mercat rus és un model a seguir, però sempre que vagi acompanyat d'aquestes accions internes, més austeres i indispensables en la suma final.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT