PUBLICITAT

El comerç també s'ha de vendre

L'opinió del diari s?expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

Poc a poc va prenen forma la iniciativa conjunta que té com a objectiu no només que el comerç segueixi sent un dels pilars de l'economia nacional, sinó que serveixi de pol d'atracció del turisme en aquelles èpoques qualificades de temporades baixes. Andorra ha de fer front als nous temps i a la crua competència que envolta la industria del turisme. Els visitants, com fa molts anys, ja no vénen per iniciativa pròpia, sinó que fan falta estratègies molt específiques i estudiades per captar els turistes en aquells mercats que s'erigeixen com a més interessant per al país. En aquest context, seria un engany negar que el turisme de proximitat continua sent imprescindible i que Andorra manté encara una gran dependència de l'anomenat turisme de masses, encara que s'impulsin idees i accions per incrementar el nivell de qualitat.

Andorra, per tant, ha de competir amb altres destinacions i amb la crisi econòmica que afecta a les butxaques de les famílies i que té una repercussió directe en els desplaçaments per motius turístics. Precisament demà Andorra es convertirà en el centre d'atenció d'aquesta industria mundial que mou xifres milionàries amb la inauguració del Fòrum Global de Turisme, que reunirà per primer cop representants tant del sector com externs a ell per examinar l'estat del turisme mundial i debatre sobre futures vies per al seu creixement sostingut.

A la trobada assistiran representants del sector públic, empreses turístiques internacionals, membres de la societat civil, professors universitaris, acadèmics i organitzacions internacionals per debatre el millor camí per aconseguir un desenvolupament més sostingut i responsable del turisme.

Però a banda dels grans esdeveniments i de treballar per mantenir una posició privilegiada en l'escena internacional, no es poden oblidar les accions més domèstiques i modestes, però que asseguren la supervivència. En aquest sentit, gràcies a la complicitat que hi ha hagut a la Taula de Turisme i Comerç, Andorra sortirà a l'exterior per vendre el seu comerç com una excusa més per visitar al Principat.

El ganxo, en aquesta ocasió, són dues setmanes (al maig i al novembre) de promocions especials amb la implicació no només del comerç, sinó també de la restauració i hoteleria i previsiblement de l'àmplia oferta cultural. Possiblement, un dels errors fins ara ha estat no saber vendre amb eficàcia alguns dels atractius d'Andorra i la diversitat d'oferta d'oci que només es pot trobar al Principat. Arribar a la desestacionalització no és fàcil, però cal continuar insistint.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT