PUBLICITAT

Un aeroport que no acaba d'enlairar-se

L'opinió del diari s'expressa només als editorials. ?Els articulistes exposen postures personals.

L'obertura de l'aeroport de Lleida-Alguaire va generar una gran expectació, potser excessiva. Tant, que es va veure com una de les portes a Andorra, bàsicament per a esquiadors gallecs i madrilenys, subestimant en part el poder d'atracció d'un AVE en continuat creixement.

De fet, aquest ha estat el primer any d'experiència amb Pyrenair, la companyia que ha sabut més vendre el producte que posar-lo en pràctica. El mateix dia que el Govern anunciava accions legals contra l'aerolínia, es coneixia que l'empresa també ha cancel·lat els vols que tenia compromesos a l'aeroport d'Osca, deixant aquest aeroport amb un sol vol diari i amb unes perspectives molt complicades. Segons ha explicat el president de la companyia, Hugo Puigdefàbregas, és «la falta de liquiditat puntual, greu i concreta» que els impedeix concloure la campanya d'hivern, és a dir, les quatre setmanes que falten per acabar la planificació d'aquesta temporada.

La decisió no seria tant greu sinó fos perquè l'empresa ha rebut diner públic per fer aquesta campanya, una condició que va imposar al Govern andorrà i a Andorra Turisme per garantir la viabilitat d'uns vols que ara ja no existeixen.

Independentment del volum de transport de passatgers, de poca transcendència en l'actualitat, el projecte s'estava dissenyant a gran termini, amb l'esperança posada en l'aeroport lleidatà com un lloc d'arribada cap a Andorra de visitants que gràcies a l'avió poden fer escapades curtes.

Ara s'haurà de veure com es resol l'afer econòmic. Cal recordar que el conveni signat garantia una partida de 130.000 euros per a Pyrenair, que va reclamar la intervenció de l'Administració per portar esquiadors a les pistes del Principat.

La polèmica no s'ha d'entendre únicament des del vessant econòmic, ja que els diners aportats no són excessius, sinó en la forma d'actuar de la companyia i en les nul·les explicacions que s'han donat i que els afectats, com el Govern d'Andorra, mereixen tenir. No serà fins la setmana vinent que responsables de la companyia es reuniran amb dirigents del Govern en funcions, però a hores d'ara no sembla adequat aquest silenci que serveix a l'empresa per no donar explicacions de la seva decisió unilateral.

La companyia de Puigdefàbregas havia garantit que portaria 5.000 esquiadors, una xifra que els responsables de turisme i les estacions segurament podran recuperar. No es tracta només de Pyrenair, sinó dels dubtes que genera la gestió d'Alguaire com a veritable equipament aeroportuari que doni servei a al Pirineu i a Andorra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT